تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۲۸۷
جالب است ۰ +
در این خبر تبلیغی در عمان برای سفر به شمال ایران را می‌بینید که در آن اشاره شده فقط با ۲۵ ریال عمانی می‌توانند به شمال ایران سفر کنند.
تبلیغ عجیب در عمان برای سفر به شمال ایران!
به گزارش عصرميزبان به نقل ازتجارت‌نیوز، کاهش ارزش پول ملی ایران باعث شده که سفر خارجی‌ها به ایران از نظر اقتصادی برای آنها به صرفه باشد. هرچند در دوره کرونا صنعت گردشگری ایران روزهای بدی را پشت سر گذاشته اما اکنون به نظر می‌رسد به تدریج این صنعت در حال احیا شدن است.
از آبان ماه امسال نیز مجوز حضور گردشگران خارجی در ایران صادر شده و تاکنون نیز چندین گردشگر خارجی به ایران آمده‌اند.
اما سفر به ایران برای گردشگران خارجی مثلا از کشور عمان چقدر برای آنها هزینه دارد؟
یک کاربر ایرانی در توییتر با انتشار یک تصویر نوشته است:
« تبلیغی در عمان برای سفر به شمال ایران، فقط با ۲۵ ریال عمانی.
حداقل دستمزد شهروند عمانی ۳۵۰ ریال عمانی است، یعنی با کمتر از ده درصد حقوق یک ماهشون می‌تونن ۷ شب و ۸ روز در شمال ایران گردش کنند.
با ده درصد حداقل دستمزد در ایران چه کارهایی میشه انجام داد؟»
این درحالیست که متوسط حقوق کارمندان و کارگران ایران قطعا به میزانی نیست که بتوانند چند روزی را به کشورهای عربی سفر تفریحی داشته باشند.
با توجه به تورم روزافزون و ارزش پایین پول ملی ایران برای بسیاری از ایرانیان سفر به کشورهای دیگر سخت و نشدنی است. اما به نظر می‌رسد گردشگران خارجی با هزینه کمی نسبت به درآمد خود می‌توانند چند روزی به ایران سفر و گردش داشته باشند. اگر یک گردشگر عمانی بخواهد یک هفته در تهران اقامت و تفریح داشته باشد با ایرلاین داخلی و ارزان‌ترین پرواز و هتل حدود ۹۵ ریال برایش هزینه دارد، یعنی حدود ۳۰ درصد از کمترین دستمزد یک شهروند عمانی.
این در حالی است که حداقل حقوق وزارت کار در سال ۱۴۰۰، دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان است. با در نظر گرفتن این میزان دستمزد شاید گردشگر ایرانی بتواند فقط بلیت رفت به مسقط را بگیرد، آنهم بلیت لحظه آخری. در غیر این صورت حتی بلیت رفت را هم نمی‌تواند بگیرد.
اگر در سایت‌های خرید و فروش بلیت از تهران به مسقط را انتخاب کنید، شاید بلیت لحظه آخری با قیمت حدود میلیون پیدا شود، در غیر این صورت در تاریخ رفت و برگشت به فاصله یک هفته باید حدود ۱۶ میلیون تومان پرداخت کند، معادل ۶ برابر کمترین دستمزد وزارت کار!
http://asremizban.com/vdcak0nu149na.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما