کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اب ونان جام جهانی برای قطری ها

4 اسفند 1400 ساعت 12:13

جام جهانی 2022 برای همسایه کوچک اما زیرک ایران،با تحولات جدی و بنیادی همراه خواهد بود.


قطر در تدارک برنامه‌هایی است تا بتواند تقاضا برای بخش گردشگری این کشور را بعد از رویداد جام‌جهانی ۲۰۲۲ نیز حفظ کند و تا سال ۲۰۳۰، سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی این کشور را به ۱۲ درصد برسانند.
هرچه به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نزدیک می‌شویم، تمرکز بر صنعت مهمان‌نوازی قطر نیز بیشتر می‌شود. این رویداد ورزشی ۲۸ روزه، قرار است حدود ۱.۵ میلیون هوادار جذب کند که نزدیک به کل آمار گردشگری این کشور در سال ۲۰۱۹ است.
حالا قطر در تدارک برنامه‌هایی است تا بتواند تقاضا برای بخش گردشگری این کشور را حتی بعد از رویداد جام‌جهانی حفظ کند. مقامات این کشور قصد دارند تا سال ۲۰۳۰ سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی قطر را به ۱۲ درصد برسانند.
در همین راستا، گردشگری قطر قصد دارد با استفاده از فرصت با ارزش جام‌جهانی ۲۰۲۲، در کنار ساخت‌وساز وسیع هتل‌ها و اماکن اقامتی، سایر اماکن گردشگری همچون سواحل، موزه‌ها و جاذبه‌های طبیعی، هم در خشکی و هم در دریا را توسعه دهد و با هدف افزایش کیفیت تجربه سفر، کاری کند که همه بازدیدکنندگان علاوه بر تماشای بازی‌های جام‌جهانی، بهترین خاطرات سفر را در این کشور تجربه کنند.
برتولد ترنکل، مدیر گردشگری قطر، معتقد است بخش مهمان‌نوازی این کشور که بارها برنده جوایز بین‌المللی شده است، عنصر اصلی تاثیرگذاری بر افزایش کیفیت تجربه سفر مسافران این کشور خواهد بود. در کنار ۸۰ هتل ۴ و ۵ ستاره فعلی، بیش از ۱۰۰ هتل و هتل‌آپارتمان جدید نیز در قطر در دست ساخت‌اند تا با افزایش قدرت انتخاب، جذابیت قطر را برای مسافران افزایش دهند.
ترنکل می‌گوید که توریسم قطر تحقیقات گسترده‌ای درباره ساخت‌وساز بخش مهمان‌نوازی این کشور انجام داده است که مشخص شود این املاک چگونه باید ساخته شوند تا بازدیدکنندگان را فراتر از جام‌جهانی به این کشور جذب کنند.
براساس گفته‌های مدیر گردشگری قطر، استراتژی گردشگری این کشور، دسته‌بندی مسافران و بررسی عمیق نیازهای آنان است که منجر شده تا ۶ دسته جاذبه از جمله خورشید، دریا و شن، آرامش و بازیابی، تفریحات و فعالیت‌ها، فرهنگی، تعطیلات لوکس در شهر و گردشگری عاشقانه برای ایجاد تجربیات خاص برای مسافران تعریف شود. مرحله بعد نیز، توسعه محصولات و خدمات برای برآوردن نیازهای این بخش‌ها است.
هدف این استراتژی تنوع بخشیدن به مجموعه تجربیات گردشگری و به حداکثر رساندن تاثیر اقتصادی این بخش است. قطر در حالی میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود که این روزها بحث چالش اقامت هواداران در قطر داغ است. اگرچه دوحه میلیاردها دلار صرف ساخت هتل‌ها و توسعه زیرساخت‌های خود کرده است اما هنوز کسری زیادی برای میزبانی از این تعداد تماشاگر دارد.
 


کد مطلب: 349

آدرس مطلب :
http://asremizban.com/news/349/اب-ونان-جام-جهانی-قطری

عصرمیزبان
  http://asremizban.com