تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۳۶۳
جالب است ۰ +
میدان الجونه بزرگ‌ترین میدان شهری در مصر برای میزبانی جشنواره‌ها و رویدادهای عمومی طراحی شده است.
طراحی بزرگ‌ترین میدان شهری مصر
استودیو معماری Seilern میدانی خندقی‌شکل را با ستون‌هایی به ارتفاع ۲۰ متر در مصر طراحی کرده است. میدان در یک تالاب مصنوعی با سه ستون L شکل محصور شده و هدف از ساخت این سازه ایجاد یک مقصد فرهنگی برای شهر تفریحی الجونه است.
مدیر استودیو معماری Seilern گفته است: «مشتری ما می‌خواست الجونه را از نظر فرهنگی روی نقشه قرار دهد و به طور خاص به ما دستور داد تا یک چشم‌انداز معماری ایجاد کنیم که به این هدف دست یابد.» 
سالن کنسرت با ۶۰۰ صندلی و مرکز کنفرانس که توسط گروه معماری طراحی شده، در طی چند سال آینده در میدان ساخته خواهد شد. همچنین یک فضای چندمنظوره طراحی شده که میزبان جشنواره سالانه فیلم الجونه رویدادهای ورزشی، کنسرت‌ها و همچنین به عنوان یک میدان عمومی بین رویدادها عمل خواهد کرد. سالن کنسرت در میدان مرکزی و مرکز کنفرانس در منطقه جنوبی ساخته خواهد شد و بخش شمالی آن به عنوان یک فضای انعطاف‌پذیر باقی خواهد ماند.
ستون‌های ۲۰متری، که بلندترین سازه‌های الجونه هستند، به گونه‌ای طراحی شده که این مجموعه را از نظر معماری مشخص و در عین حال سایه‌ای از خورشید و پناهگاهی در برابر باد ایجاد کنند. هدف گروه معماری Seilern این است که بازدیدکنندگان به محض ورود حس شگفتی و ترس را همزمان تجربه کند.
ستون‌های به‌هم‌پیوسته این میدان از بتون مسلح با الیاف شیشه با نمای داخلی ماسه‌ای رنگ و نمای بیرونی سفید و مسطح ساخته شدند. استفاده از این دو رنگ در کنار هم باعث روشن شدن ساختمان در شب می‌شود و به عنوان یک مجسمه بزرگ در آب منعکس می‌شود.

منبع:گروه معماری هنرانلاین
  http://asremizban.com/vdcfimdmaw6dv.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما