تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۳۸۳
جالب است ۰ +
مجموعه گردشگری هیرلند درحال مبدل شدن مرکزتفرحات هیجانی است.
دوزهیجان درهیرلند بالارفت!
مجموعه گردشگری هیرلند یکی از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل در سال‌های اخیر به شما می‌رود. این مجموعه که در شهر" هیر" و در ۲۵ کیلومتری مرکز استان اردبیل قرار گرفته است در ابتدا با احداث اولین پل معلق شیشه‌ای قوسی شکل در کشور مطرح شد. اما هیرلند این روزها به یک مجموعه بزرگ تبدیل شده است که تعداد زیادی از تفریحات هیجانی را در خود جای داده است و در ادامه با تکمیل زیرساخت‌ها می‌تواند به قطب گردشگری کشور تبدیل شود.
مجموعه هیرلند در ابتدا با داشتن یک پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل و بخاطر هیجان انگیز بودن این سازه مورد استقبال مردم قرار گرفت.
این مجموعه در حال حاضر علاوه بر پل معلق شیشه‌ای، تفریحات هیجان انگیزی مثل زیپ‌لاین برای بزرگسالان و کودکان، ادونچر پارک، بک جامپ و اخیرا دوچرخه هوایی را هم در بین سازه‌های خود دارد. دوچرخه هوایی که اخیرا به تفریحات مجموعه هیرلند اضافه شده است در کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی وجود ندارد و بیشتر در کشورهای شرق آسیا رایج است.
دوچرخه هوایی در واقع اولین پروژه دانش‌بنیان است که در سالی که به نام «تولید، دانش بنیان و کارآفرین» نامگذاری شده در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.
این سازه به صورت دانش‌بنیان و با مطالعه دقیق، طراحی و اجرا شده است، به صورتی که با وجود ظرافت بالا و هیجان بیشتر، ایمنی بسیار بالایی دارد و برخلاف سازه‌های مشابه که در هنگام وزیدن باد با سرعت حدود ۲۰ کیلومتر غیر قابل استفاده می‌شوند، سازه موجود در مجموعه هیرلند برای وزش باد تا حدود ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت ایمن شده است و از سن ۹ سال به بالا همه می‌توانند با خیال راحت از دوچرخه هوایی استفاده کنند. دوچرخه‌های تک نفره، دو نفره و دوچرخه‌های فانتزی مواردی هستند که در مجموعه موجود هستند و می‌توانند روی کابل‌های این سازه فعالیت کنند.
فعلا پنج خط از دوچرخه هوایی در این مجموعه افتتاح شده است و تا عید فطر پنج خط دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد تا ۱۰ خط به صورت کامل در اختیار گردشگران و علاقمندان به تفریحات هیجانی قرار بگیرد. سرمایه‌ای که برای ایجاد دوچرخه هوایی در این مجموعه هزینه شده است تا پایان پروژه به صورت کامل حدود ۶ و نیم میلیارد تومان برآورد شده است.
http://asremizban.com/vdchtxnxd23n6.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما