کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایرانی ها درصدر فهرست خرید خانه درترکیه

28 فروردين 1401 ساعت 10:26

ایرانیان با خرید بیش از ۱۰ هزار ملک در ترکیه در سال ۲۰۲۱ در صدر فهرست خریداران خارجی خانه در ترکیه قرار گرفتند.


عراقی‌ها و شهروندان روس نیز به‌ترتیب در رده‌های دوم و سوم خرید خانه در ترکیه در سال ۲۰۲۱ قرار دارند.
به گزارش عصر میزبان بر اساس گزارش موسسه آمار ترکیه، در دو ماه اول سال ۲۰۲۲، فروش خانه به اتباع خارجی در ترکیه با جهش ۵۶ درصدی، به حدود ۸۸۰۰ واحد رسیده است. رسانه‌های ترکیه افزایش تقاضای اتباع روس و اوکراینی برای خرید خانه در ترکیه را از دلایل اصلی اتخاذ این تصمیم اعلام کرده‌اند.
تاکنون اتباع خارجی برای دریافت شهروندی ترکیه،باید از برنامه «Citizenship-For-Home» ملکی به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار خریداری می‌کردند اما با تصویب قانون جدید در جلسه روز چهارشنبه کابینه دولت ترکیه، این مبلغ به ۴۰۰ هزار دلار افزایش یافته است. متقاضیان دریافت تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک، باید املاک خریداری‌شده را به‌مدت حداقل ۳ سال نگهدارند و این مورد را در سند مالکیت خانه ثبت کنند.
در میان شهرهای مختلف ترکیه، استانبول گزینه اول خریداران خارجی خانه در ترکیه است. در سال ۲۰۲۱ اتباع خارجی بیش از ۲۶ هزار واحد خانه در استانبول خریداری کردند. آنتالیا و آنکارا نیز پس از استانبول به‌ترتیب پرطرفدارترین شهرها برای خرید خانه در میان اتباع خارجی در سال ۲۰۲۱ بودند.
دولت ترکیه حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در املاک توسط اتباع خارجی برای دریافت شهروندی ترکیه را از ۲۵۰ هزار دلار به ۴۰۰ هزار دلار افزایش داد. بر اساس گزارش‌ها، مقررات جدید قرار است به‌زودی در روزنامه رسمی ترکیه اعلام شود.
 
 


کد مطلب: 390

آدرس مطلب :
http://asremizban.com/news/390/ایرانی-درصدر-فهرست-خرید-خانه-درترکیه

عصرمیزبان
  http://asremizban.com