تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۴۰۸
جالب است ۰ +
ایران نخستین انتخاب مالزیایی ها برای جذب گردشگران درخاورمیانه بوده است.
انتخاب نخست مالزی در خاورمیانه برای رونق گردشگری
به گزارش عصرمیزبان وزارت گردشگری مالزی برای آژانس‌های ایرانی شب مالزی در تهران برگزار کرد تا آژانس‌های ایرانی را با زیرساخت‌های جدیدی که به این کشور اضافه شده است، آشنا کند.
مرزهای مالزی از حدود یک ماه پیش، پس از وقفه‌ای دو ساله به روی گردشگران واکسینه‌شده باز شد. از همین رو، وزارت گردشگری مالزی برای زنده کردن بازار قدیمی خود، هیأتی را به ایران فرستاد تا مسافران ایرانی را به مالزی برگرداند.
مدیرکل تبلیغ و ترویج گردشگری مالزی که در رأس هیاتی متشکل از مدیران گردشگری و هتلداران این کشور به ایران سفر کرده است، گفت: «ایران به حدی برای مالزی مهم است که در خاورمیانه نخستین انتخاب ما برای آغاز مذاکرات و رایزنی‌ها بوده است.»
 زین‌الدین عبدالوهاب درباره ی بازیابی مسیر ایران و مالزی گفت: قصد ما بازیابی این مسیر است. قصد داریم خبرنگاران و شبکه‌های خبری را برای معرفی مالزی اعزام کنیم. ایران به عنوان اولین کشور در خاورمیانه انتخاب کردیم و بعد از آن عمان و قطر را در نظر داریم‌. 

او تصریح کرد: برای مالزیایی‌ها ایران جذاب و کشوری چهار فصل است و می‌تواند سفر دوسویه شکل گیرد.
عبدالوهاب همچنین درخصوص عادی سازی بازار ایران و مالزی و تسهیلاتی که در نظر گرفته شده، گفت: ایران یکی از بازارهای خیلی مهم ما محسوب می‌شود و بر روی جذب خانواده‌های ایرانی تمرکز داریم و از این رو فم تورهایی تعریف کرده‌ایم و تبلیغات مختلف را مد نظر داریم.
محد نظام بن حلیمی دبیر اول سفارت و کاردار سفارت مالزی نیز گفت: درخواست‌های زیادی از مالزی برای سفر به ایران داریم و پتانسیل زیادی برای سفر به ایران وجود دارد حتا خانواده من هم آمدند و بسیار علاقمند هستند اما ایران هم باید همانند مالزی زیرساخت های خود را بهبود بخشد تا برای جذب گردشگر خارجی آماده شود.
سپس رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافری هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به آنکه هزینه بلیت هواپیما قیمت بسته سفر را افزایش داده گفت: اگر به ۲ دهه پیش بازگردیم می‌بینیم که مالزی در صدر مقاصد سفر ایرانی‌ها بود و انتظار داشتیم که آنها این بازار را حفظ کنند. ما تنها از طریق پرواز به مالزی می‌رویم و امیدواریم مالزی دوباره بتواند در بسته سفر ایرانی‌ها قرار گیرد.
حرمت الله رفیعی گفت: ایجاد بازار دو سویه بین ایران و مالزی می‌تواند نرخ‌ها را متعادل کند. بسته‌های مشترک با عمان و قطر می‌تواند سفر را روانتر کند و افزایش مقاصد و کاهش هزینه‌ها می‌تواند رونق بخش بازار باشد‌.
  http://asremizban.com/vdcficdjaw6dx.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما