تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۴۳۲
جالب است ۰ +
وزارت تجارت قزاقستان گزارش کرد که قصد دارد یک مرکزتجاری و لجستیک بین المللی دربندر آکتائو بسازد.
اکتائو قطب تجارت درخزر/زنگ خطر برای امیرآباد
"آسام تدبیر "گفته این وزارتخانه،مرکز حمل و نقل خزر با هدف توسعه حمل و نقل بین قاره ای و افزایش ترانزیت در جهت شرق به غرب ساخته می شود.
انتظار می رود حجم محموله های ترانزیتی از مبدا چین از طریق "قزاقستان" و دریای خزر به سمت" باکو"، "گرجستان"، "ترکیه" و در ادامه به اروپا تا سال ۲۰۳۰ به چهل هزار تی ای یو در سال افزایش یابد.
زیرساخت های بندر"آکتائو "در صورت نوسازی تا سال ۲۰۳۰ به ظرفیتی بالغ بر ۱۳۵ هزار تی ای یو کانتینر می رسد.
انتظار می رود این منطقه بازیگران بین المللی بزرگی را در زمینه لجستیک، توسعه تجارت، همکاری های صنعتی ،و صادرات جذب کند که در میان آنها می توان به PSA "سنگاپور"و خطوط کشتیرانی بزرگ و شناخته شده بین المللی مانند Maersk و MSC اشاره کرد.
تلاش های" قزاقستان" برای بین المللی شدن بندرش زنگ خطری برای بندر "امیراباد "درشمال ایران است.
منطقه ویژه اقتصادی بندر" امیرآباد"،در شرق استان مازندران و فاصله ۵۱ کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.
دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع در هزارهکتار،برخورداری از زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی،اسکله رو - ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای CIS با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ از ویژگی های بارز این بندر شمالی است.
بندر "امیرآباد" به دلیل دارا بودن کارخانجات متعددی همچون گچ،فولاد،کاغذ و سیلوهای متعدد از بنادر نسل سوم است که توسعه اقتصادی در آن رونق فراوان دارد.
"امیرآباد" به عنوان پایلوت غلات بنادر شمالی کشور محسوب می‌شود. عمده این کالاها از بنادر"آستاراخان"،" آکتائو"، "اولیا"، "باکو"، "گوسان" و "ماخاچ "کالا وارد بندر امیرآباد شده‌اند که بخش قابل توجه از نیازهای کشور را در بخش غلات تأمین می‌کند. بندر امیرآباد تنها بندر با ظرفیت تخلیه روغن خوراکی کشور است .

 
http://asremizban.com/vdccaiq082bq1.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما