کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پارک «سلمان فارسی» در کراچی

11 مرداد 1401 ساعت 10:23

پارکی در مرکز شهر «کراچی» و در مجاورت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران به «سلمان فارسی» تغییر نام داد.


سروزیر ایالت سند به مرکزیت شهر کراچی حکم تغییر نام پارک در مجاورت خیابان ایران جایی ‌که سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آن واقع است، به نام «سلمان فارسی» را صادر کرد.
دفتر سروزیری این ایالت همچنین طی نامه ای به سرکنسولگری کشورمان اعلام کرد: در پاسخ به پیشنهاد «حسن نوریان» سرکنسول ایران و برای گرامیداشت ۷۵ سالگی روابط دو کشور دوست و همسایه، پارک واقع در مرکز شهر کراچی به نام سلمان فارسی تنها صحابی ایرانی پیامبر گرامی اسلام (ص) نامگذاری می‌شود. 
پس از استقلال پاکستان در اوت ۱۹۴۷، ایران اولین کشوری بود که استقلال همسایه شرقی خود را به رسمیت شناخت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ پاکستان نیز اولین کشوری بود که جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت شناخت.
کراچی بعد از استقلال پاکستان، به مدت ١٢ سال پایتخت سیاسی این کشور تازه تأسیس بود و به همین جهت سفارت ایران نیز در این شهر ایجاد گردید. 
دولت پاکستان در پاسخ به حسن نیّت ایران، اتوبان مجاور سفارت وقت کشورمان را به «شاهراه ایران» نامگذاری کرد و کماکان این خیابان در زمره یکی از اصلی ترین و معروفترین خیابان‌های کراچی است. 
پس از انتقال پایتخت سیاسی پاکستان از کراچی به اسلام‌آباد، سفارت کشورمان به سرکنسولگری تبدیل شد و این نهاد به فعالیت خود در جهت خدمت رسانی به ایرانیان مقیم، توسعه مناسبات بازرگانی و فرهنگی نیز تقویت گردشگری مذهبی ادامه داد.
کراچی کماکان نقش کلیدی در اقتصاد پاکستان دارد و در واقع پایتخت اقتصادی پاکستان است، به نحوی که نهادهای ملی اقتصادی چون بانک مرکزی، گمرک، کشتیرانی، بورس، فدراسیون اتاق های بازرگانی در این شهر بندری مهم استقرار دارند.


کد مطلب: 467

آدرس مطلب :
http://asremizban.com/news/467/پارک-سلمان-فارسی-کراچی

عصرمیزبان
  http://asremizban.com