کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیاه چادرها در فارس به خط شدند

27 اسفند 1402 ساعت 8:11

۱۰۰ سیاه چادر عشایری در فارس پذیرای گردشگران خواهند بود.


مدیرکل امور عشایری فارس با اشاره به استقبال عشایر استان برای برپایی نوروزگاه در مقایسه با سنوات گذشته، گفت: تاکنون ۱۰۰ سیاه چادر عشایری در سطح استان آماده نصب و جانمایی شده است.
عبدالحمید کریمی در جمع خبرنگاران گفت: عشایر فارس در طرح نوروزی ۳۰ -۶۰ با ایجاد فضایی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به ارائه توانمندی‌های عشایری از جمله غذاهای محلی، تهیه محصولات لبنی محلی و عرضه صنایع‌دستی همراه با اجرای موسیقی‌های محلی از میهمانان نوروزی استقبال و پذیرایی خواهند کرد.
وی هدف از برگزاری این نوروزگاه‌ها را ایجاد زمینه توقف و استراحت مسافرین ورودی به استان فارس دانست و گفت: این نوروزگاه‌ها با هدف داشتن سفری ایمن باتوجه به جذابیت، تنوع رنگ و آداب و سنن غنی عشایر در سیاه چادرهای عشایری راه‌اندازی می‌شود. 
منظور از طرح نوروزی ۳۰--۶۰ که امسال اجرا می‌شود، برپایی ایستگاه‌های خدماتی و امدادی و پذیرایی از مهمانان در سی تا شصت کیلومتری ورودی شهرهاست. یکی از ویژگی‌های نوروز در استان فارس افزون بر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی برپایی سیاه چادرهای عشایر در برخی شهرستان‌هاست؛سیاه‌چادرهایی که با اجرای برنامه‌های متنوع، نوروز را برای مسافران به یاد ماندنی‌تر می‌کنند.


کد مطلب: 1220

آدرس مطلب :
http://asremizban.com/news/1220/سیاه-چادرها-فارس-خط-شدند

عصرمیزبان
  http://asremizban.com