تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۳۴۲
جالب است ۰ +
سفیر ایران در بلگراد از برپایی بنای یادبود و نصب تندیس حکیم عمر خیام در صربستان در آینده نزدیک خبر داد.
نصب تندیس حکیم عمر خیام  به‌زودی در بلگراد
به گزارش عصرمیزبان به نقل ازروابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رشید سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی صربستان «تانیوگ» با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران قوت و انرژی خود را از مردم می‌گیرد و مردم محور هستند، افزود: گفتمان اصلی انقلاب اسلامی ایران را استقلال، آزادی و مردم سالاری دینی تشکیل می‌دهد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از این مصاحبه به روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان اشاره کرد و با توجه به سفر «آلکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان که در دستور کار قرار دارد و هنوز نهایی نشده است، گفت: در سفر آینده ووچیچ به تهران ۱۰ موافقت‌نامه برای امضا و رونمایی یادبود «نیکولا تسلا » فیزیکدان و مخترع صرب انجام خواهد شد.
حسن پور در ادامه به همکاری‌های خوب فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و صربستان اشاره کرد و افزود: هیچ محدودیتی بین دو کشور در این حوزه وجود ندارد. بیستمین جشنواره فیلم‌های ایرانی در بلگراد در حال اجرا است و درشهرهای دیگر نیز دنبال خواهد شد.
دربخش دیگری از مصاحبه، حسن پور به تفاهم نامه موضوع تفاهم نامه همکاری های علمی - دانشگاهی بین ایران و صربستان اشاره و بر توسعه این همکاری ها تاکید کرد.
وی همچنین از برپایی بنای یادبود  و نصب تندیس حکیم عمر خیام در صربستان به عنوان یکی از تأثیرگذارترین متفکران قرون وسطی، فیلسوف، ریاضیدان، منجم و شاعر ایرانی در آینده نزدیک خبر داد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران با اغتنام از این فرصت، روز ملی صربستان را که روز ۲۶ بهمن است به ملت و دولت صربستان تبریک گفت.
گفتنی است مراسم جشن نوروز 1401 با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در صربستان و تئاتر ملی شهر نووی ساد برگزار می‌شود.
http://asremizban.com/vdccaiq182bq0.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما