کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیست روز ایرانی موزه "هانوی"

26 تير 1401 ساعت 13:20

موزه مردم شناسی "هانوی" رنگ و بوی ایرانی گرفت.


این نمایشگاه شامل هفتاد قطعه عکس از طبیعت، آثار باستانی و معماری ایرانی- اسلامی، آداب رسوم ایرانی ، فرش و صنایع دستی از جمله سیاه قلمکاری، فیروزه کوبی، میناکاری و خاتم کاری است.
نمایشگاه «میراث هنر ایران، مهد تمدن» با حضور معاون وزیر امور خارجه ویتنام، رئیس اتحادیه سازمان‌های دوستی ویتنام، معاون آکادمی علوم اجتماعی ویتنام، تعدادی از سفرا و دیپلمات‌های مقیم هانوی در محل موزه مردم شناسی هانوی افتتاح شد.
علی اکبر نظری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام در این مراسم، به نقش بسزای فرهنگ در ارتباطات بین‌المللی و تبدیل شدن دیپلماسی فرهنگی به یکی از ارکان مهم سیاست خارجی هر کشور، پیشنیه تمدنی ایران درهفت هزارسال  قبل از میلاد مسیح، توجه به هنر به عنوان یک عامل مهم در پیوند ملت‌ها و ابزار قدرت نرم اشاره کرد.
هیو، معاون وزیر امورخارجه ویتنام نیز در سخنانی گفت: آثار عکاسی و صنایع دستی نمایش داده شده دراینجا داستانی مهیج در مورد وقایع تاریخی، آداب و رسوم و فرهنگ منحصر به فرد مردم ایران از قرن ششم قبل از میلاد تا امروز را روایت می‌کند.
وی اظهار داشت: معتقدم که این نمایشگاه دیدگاهی جدید به مردم ویتنام در مورد تمدن درخشان ایرانی، سرزمین داستان‌های هیجان انگیز و زیبای هزار و یک شب که برای بسیاری از نسل‌های ویتنامی آشناست، ارائه می‌دهد.
این نمایشگاه به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ویتنام و با همکاری اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امورایرانیان خارج ازکشورسازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موزه مردم شناسی هانوی از22 تیرماه به مدت 20 روز برپا خواهد بود.


کد مطلب: 454

آدرس مطلب :
http://asremizban.com/news/454/بیست-روز-ایرانی-موزه-هانوی

عصرمیزبان
  http://asremizban.com