کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زردآلوی رسیده ارمنی‌ها و زردآلوهای نارس ما!

30 تير 1401 ساعت 10:30

گردشگری فرهنگی در مقصد سازی و انگیزه سفر نقش پررنگی دارد.


سینما به عنوان یکی از زیرشاخه های گردشگری فرهنگی، ابزار موثری برای معرفی یک کشور است.
سینما درخدمت گردشگری فرهنگی، گردشگرانی را شامل می ‌شود که با هدف دیدن مکان و شهری که پیش‌تر در فیلمی دیده‌اند، یا جشنواره‌ای سینمایی عازم سفر می‌ شوند.
یکی از جشنواره هایی که درچند سال اخیر علاوه بر اهداف فرهنگی، رونق گردشگری را نیز دنبال می‌کند، جشنواره بین المللی زرد آلوی طلایی است.
جشنواره بین‌المللی فیلم زردآلوی طلایی، یک جشنواره فیلم سالانه است که در ایروان ارمنستان برگزار می‌شود. این جشنواره در سال ۲۰۰۴ با مشارکت بنیاد زردآلوی طلایی، انجمن منتقدان فیلم ارمنستان و ژورنالیست‌های سینمایی متولد شد و در ادامه مورد حمایت وزارت امور خارجه و وزارت فرهنگ ارمنستان قرار گرفت. توسعه صنعت فیلم ملی و جلب توجه جامعه جهانی به فرهنگ ارمنستان ازجمله مهمترین اهداف این رویداد است.
مراسم افتتاحیه جشنواره همزمان با رویش شکوفه های زردآلو شروع می شود. انتخابی که با هدف تلفیق فرهنگ و جلب توجه گردشگران انجام گرفته است.
دراین جشنواره مجموعه‌ای متنوع از بهترین فیلم‌های مستقل، ازسراسر دنیا به نمایش در می اید.
حضور فیلم سازان و کارگردانان ایرانی نیز در این جشنواره پررنگ است. زنده یاد عباس کیارستمی در موفقیت و اعتبار این جشنواره نقش موثری داشته است. حالا به گفته مسئولان این رویداد، ایروان به یکی از مراکز جهانی سینما تبدیل شده است و در نقشه سینمای جهان جای گرفته است. رویکردی که با وجود جشنواره های متعدد و بی سرانجام در ایران مورد توجه واقع نشده است و هیچ یک از جشنواره‌های پرهزینه سینمایی در ایران نتوانسته‌اند این گونه در معرفی کشورشان در ابعاد جهانی موفق باشند.
جشنواره‌های پرتعدادی که هیچ گاه زردآلوی طلایی نشده اند و نارس باقی ماندند.
نوزدهمین جشنواره فیلم زردآلوی طلایی 19تا ۲۶ تیرماه در پایتخت ارمنستان برگزار شد.
 
 


کد مطلب: 458

آدرس مطلب :
http://asremizban.com/news/458/زردآلوی-رسیده-ارمنی-ها-زردآلوهای-نارس

عصرمیزبان
  http://asremizban.com