تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۱۰۰۶
جالب است ۰ +
وزیر ارشاد سند خواهرخواندگی یزد و خجند را امضا کرد.
یزد و خجند خواهر شدند
به گزارش عصرمیزبان به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادداشت تفاهم نقشه راه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های فرهنگ و هنر، آموزش عالی، تجاری و اقتصادی، لغو روادید، حمل و نقل بین‌المللی، ایجاد منطقه آزاد مشترک، تحقیقات فناوری و نوآوری، امور ورزشی و خواهرخواندگی میان شهرهای یزد و خجند تاجیکستان از جمله اسناد همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان بود که توسط مقامات دو کشور به امضا رسید.
این اسناد همکاری به امضای وزیران امور خارجه، نیرو و فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران و وزیران رشد اقتصاد، فرهنگ، معارف، نقلیات و صناعت تاجیکستان رسید.
'خجند' دومين شهر بزرگ تاجيكستان، شهري زيبا و كهن و با سابقه‌اي دوهزار و 500 ساله، نشانه‌هاي فراواني از ايران باستان را در خود به يادگار گذاشته است.
خجند با توجه به آثار باستانی متعدد آن برای گردشگران مكانی جذاب است. ارگ‌ها و مساجد زیادی از قرون وسطی كه از بلایای طبیعی و انسانی جان سالم به در برده‌اند همچنان در این شهر خودنمایی می‌كنند.
مناظر بسیار زیبا، آب و هوای معتدل، آب خالص شفاف دریاچه بزرگ برای ماهیگیری، قایقرانی و شنا از دیگر جمله جذابیت‌های گردشگری خجند محسوب می‌شوند. كوهنوردان جهان خجند را با ارتفاعات بیشتر از پنج هزار متر برای كوهنوردی ترجیح می‌دهند. رودخانه سیحون با آب نیلگونی كه از میان آن می‌گذرد، بر زیبایی خجند افزوده است.
http://asremizban.com/vdci.uazct1auqbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما