تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۱۱۲۱
جالب است ۰ +
هفته فیلم ایران در هانوی پایتخت ویتنام آغاز شد.
هفته فیلم ایران در هانوی
به گزارش عصرمیزبان به نقل از  روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سینما‌های هانوی در رویداد فرهنگی هفته فیلم ایرانی میزبان پنج فیلم سینمای کشورمان به نام‌های "کفش هایم کو"، "رخ دیوانه"، "خیلی دور، خیلی نزدیک"، "لوپتو" و "مبارک" هستند.
سفیر کشورمان در مراسم افتتاحیه این رویداد فرهنگی که به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دوجانبه ایران و ویتنام برگزار شد؛ با اشاره به تاریخ ورود صنعت سینما به ایران، درست پنج سال پس از اختراع آن در سال ۱۹۰۰ میلادی تصریح کرد: ایران از دیرباز، باغ پر رونق سینما بوده است به طوری که ۹۰ سال پیش، نخستین فیلم ناطق در ایران ساخته شد.
علی اکبر نظری افزود: فیلم‌های ایرانی همواره حضور چشم‌گیری در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی مانند اسکار، کن و برلین دارند و طی چند سال اخیر نیز با حضور فعال در جشنواره‌های بین المللی فیلم هانوی، جوایز متعددی را کسب کرده اند.
معاون وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری ویتنام نیز در این مراسم ایران را با فرهنگ، علم و مبانی فلسفی عمیق، صاحب یک صنعت سینمایی قوی دانست که به طور چشمگیری به میراث فرهنگی بشر کمک کرده است.
آقای کونگ تصریح کرد: سینمای ایران با داستان‌هایی پرمعنا که ریشه در زندگی روزمره دارد؛ مخاطبان جهانی را به خود جذب کرده است و در عین حال ارتباط نزدیکی با واقعیات این کشور زیبا و مردمانش دارد.
هفته فیلم ایران به همت سفارت کشورمان و مشارکت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان سینمای سوره در پایتخت ویتنام آغاز و با استقبال ویتنامی‌ها روبرو شده است. هانوی پایتخت و دومین شهر بزرگ ویتنام، یکی از مراکز اصلی گردشگری و تجارت این کشور است که به شهر ۱۸ دریاچه شگفت‌انگیز شهرت دارد.
 
http://asremizban.com/vdcg.x9qrak9qqpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما