تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب : ۱۱۴۴
جالب است ۰ +
همسایه‌ها روز به روز در حال رونق دادن به گردشگری هستند.
حال خوش گردشگری همسایه‌ها
خاورمیانه تنها منطقه در جهان است که در سال ۲۰۲۳ توانسته از آمارهای پیش از کرونا عبور کند و حتی به ۲۲ درصد بیشتر از آن نیز برسد. دیگر مناطق جهان همچنان در تلاش برای رسیدن به آمارهای پیش از کرونا هستند.
سبقت بزرگ قطر
آمار سفر و گردشگری قطر در سال ۲۰۲۳ به ۹۰ درصد بیشتر از دوران پیش از همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۱۹ رسید.
به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمار منتشرشده از سوی سازمان جهانی گردشگری، قطر در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۳ در مجموع میزبان ۳.۵ میلیون گردشگر بوده است و توانسته ۹۰ درصد فراتر از آمارهای پیش از همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۱۹ برود.
این دستاورد که توسط سازمان گردشگری قطر اعلام شد بر موفقیت این کشور در شتاب گرفتن سفرها پس از  جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ تاکید دارد. این کشور در یک اقدام استراتژیک برای تسهیل سفر، روند صدور روادید خود را با اجرای پلتفرم «Haya» در اوایل سال گذشته تسهیل کرد و هم‌اکنون نیز میزبان رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیاست.

عربستان به رؤیای خود نزدیک شد
عربستان در سال ۲۰۲۳ روند چشمگیر و نجومی گردشگری را ادامه داد و با جذب ۲۷.۵ میلیون گردشگر، ۶۶ درصد رشد داشت؛ به این ترتیب رکورد آمار سفر به این کشور تا پیش از همه‌گیری کرونا نیز شکست.
بر اساس جدیدترین داده‌های رسمی منتشرشده از سوی سازمان جهانی گردشگری، عربستان که در سال ۲۰۲۲ با جذب ۱۶.۵ میلیون گردشگر سریع‌ترین رشد را در عرصه گردشگری جهان به خود اختصاص داده بود، در سال ۲۰۲۳ نیز همچنان به این روند نجومی ادامه داد و توانست با ثبت رشد ۶۶ درصدی، شمار گردشگران خارجی خود را به حدود ۲۷.۵ میلیون نفر برساند.
این آمار و ارقام چشمگیر برای کشوری که تا همین چند سال پیش، بیشتر مسافران آن را زائران حج و عمره تشکیل می‌دادند، چیزی شبیه یک رؤیا بود که با سرمایه‌گذاری هنگفت در زمینه جذب توریست به روش‌های مختلف، از میزبانی از رقابت‌های مهم ورزشی و دعوت از ستاره‌های جهانی فوتبال تا ساخت و توسعه جاذبه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری تحقق یافته است.  
گردشگری در واقع ستون «چشم‌انداز ۲۰۳۰» عربستان است که طرحی بلندپروازانه برای مدرن کردن و تنوع بخشیدن به اقتصاد عربستان و کاهش وابستگی آن به نفت است که توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۶ از آن رونمایی شد. هدف از این طرح، تغییر وضعیت پادشاهی نفتی با سابقه نه چندان مناسب در حوزه حقوق بشر به یک مقصد توریستی سطح بالاست.

رکورد سفر به مصر شکست
شمار گردشگران ورودی و درآمد ۱۵ میلیارد دلاری رکورد جدیدی را در صنعت گردشگری مصر رقم زده است.
درآمد گردشگری مصر در سال ۲۰۲۳ به عدد ۱۵ میلیارد دلار رسیده، که از رکوردهای قبلی ۱۲.۵ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۰ (قبل از انقلاب ژانویه) و ۱۳ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۹ و پیش از همه‌گیری کووید-۱۹ فراتر رفته است.
مصر برنامه دارد تا سال ۲۰۲۸ میلادی سالانه پذیرای ۳۰ میلیون گردشگر باشد.
سومین کشور پربازدید جهان
آمارهای رسمی از سفر نزدیک به ۴۵ میلیون گردشگر خارجی به ترکیه در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۳ حکایت دارد، عددی که ۷ درصد فراتر از آمار پیش از همه‌گیری کروناست. این کشور درحالی مشغول رکوردشکنی است که سومین مقصد پربازدید جهان در سال ۲۰۲۳ شد.
ترکیه به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری جهان، در سال ۲۰۲۳ به رشد خود ادامه داد و بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۳ در مجموع میزبان حدود ۴۵ میلیون گردشگر بین‌المللی بود، که در مقایسه با آمار مشابه در سال ۲۰۱۹ حاکی از رشد ۷ درصدی است.
ترکیه پس از فرانسه و اسپانیا به عنوان سومین کشور پربازدید جهان در سال ۲۰۲۳ معرفی شده است.
در سال ۲۰۲۲ میلادی در مجموع ترکیه از ۴۴.۶ میلیون گردشگر خارجی میزبانی کرده بود.
 
 
 
 
 
 
http://asremizban.com/vdcb.ab8urhb8aiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما