تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۱۱۷۱
جالب است ۰ +
اولین جشنواره بین‌المللی فیلم خزر سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
اولین جشنواره فیلم خزر با میزبانی ایران
به گزارش عصرمیزبان نخستین جشنواره بین المللی خزر با میزبانی ایران در نیمه دوم سال آینده در شمال کشور برگزار خواهد شد.
شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره فیلم خزر با حضور محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی ایران و مدیران سینمایی روسیه و ترکمنستان تشکیل شد.‌
در ابتدای این نشست خزاعی گفت: در سفر به روسیه پیشنهادی مطرح شد و به توافقاتی برای هفته فیلم، تولیدات مشترک و زیرساخت رسیدیم و در آنجا مصوب شد که جشنواره‌ای در حوزه خزر برگزار شود. قرار شد ایران جلسه شورای سیاست‌گذاری را برپا کند که در این جلسه مقرر شد سال آینده، ایران نخستین میزبان باشد.
او افزود: در سال ۱۴۰۴ روسیه میزبان است و سال بعد ترکمنستان و در نیمه دوم در مناطق شمالی ایران و احتمالا در مازندران خواهد بود. همچنین مصوب شد آیین نامه اتحادیه کشورهای اوراسیا تهیه شود و درباره دبیرکلی و آیین‌نامه آن نیز بحث شود.‌ همچنین قرار است یک جشنواره بین‌المللی در مدل اسکار برگزار کنیم و به نظر ما رسید که پس از ایجاد اتحادیه در این مورد بحث شود که این مسئه هم امروز تصویب شد.
 خزاعی گفت: فعلا فیلم‌های دو سالانه را برای دوره اول جشنواره برگزار می‌کنیم ولی هدف ما صرفا برگزاری جشنواره نیست بلکه بیشتر به دنبال همکاری و مشارکت با کشورهای منطقه هستیم. جشنواره خزر با مشارکت مالی کشورها برگزار می‌شود. 
نماینده سینمای روسیه‌ در این نشست گفت: در روسیه فیلم‌های ایرانی را دوست دارند و در چارچوب ملاقات‌هایی که ما داشتیم درباره نمایش فیلم‌های ایرانی و روسی در دو کشور بحث شد. همچنین با توجه به اشتراکاتی زیاد و حتی مشکلات مشترک، امیدوار هستیم به تولیدات مشترک نیز برسیم.
نماینده سینمای ترکمنستان هم با اشاره به اینکه موضوع جشنواره خزر نخستین بار در نشستی در عشق آباد از سوی رییس جمهور روسیه مطرح و بعد با استقبال پنج کشور منطقه خزر مواجه شد، گفت: امروز یک‌ روز تاریخی رقم خورده و راند اول این جشنواره شروع می‌شود و امیدوارم به شهرت برسد.
http://asremizban.com/vdcb.zb8urhb88iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما