تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۱۲۰۶
جالب است ۰ +
انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران و بنیاد ملی آتاتورک ترکیه همکاری مشترک می‌کنند.
نشستی برای مفاخر ایران و ترکیه
محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با دریا اروس، رئیس عالی بنیاد ملی آتاتورک در ساختمان مرکزی این بنیاد در آنکارا دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش عصرمیزبان رئیس بنیاد ملی آتاتورک به ظرفیت‌های فرهنگی مشترک میان ایران و ترکیه از جمله آثار و مفاخر فراوانی اشاره کرد که از گذشته تا امروز میان مردم دو کشور در حکم پل ارتباطی و همبستگی بوده‌اند.
سفیر پیشین ترکیه در ایران بیان داشت که تقویت روابط دو کشور روز به روز در حال افزایش است و سال ۲۰۲۵ به عنوان سال فرهنگی ایران و ترکیه تعیین شده است.
دریا اروس از پیشنهاد رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برای همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک استقبال کرد و گفت که بنیاد آتاتورک با پنج مؤسسه زیر مجموعه خود برای این منظور اعلام آمادگی می‌کند.
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران نیز از تلاش‌های دریا اروس برای توسعه روابط همه جانبه دو کشور قدردانی کرد و گفت: مفاخر فرهنگی مشترک زبان فارسی و شخصیت‌هایی چون مولوی، می‌توانند زمینه‌ساز همکاری‌های دو کشور در سطح جهانی باشند.
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از تنظیم تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک با بنیاد ملی آتاتورک به نمایندگی از کشور دوست و برادر ترکیه به گرمی استقبال کرد و گفت که امیدوارم با راه‌اندازی میز مشترک مفاخر فرهنگی زمینه توسعه روابط فرهنگی دو کشور را شاهد باشیم.
در این نشست قاسم ناظمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا هم حضور داشت و برای تسهیل امور مورد انتظار دو نهاد اعلام همکاری کرد.
در پایان این دیدار، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران به رسم یادبود هدیه‌ای از صنایع دستی ایران را به رئیس بنیاد ملی آتاتورک اهدا کرد.
http://asremizban.com/vdca.wn6k49nui5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما