تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۱۲۳۰
جالب است ۰ +
زمانی شیرینی، یک کالای اشرافی محسوب می‌شد.
شیرینی ناپلئونی با طعم شکست
کارگردان مستند کوتاه «شیرینی‌فروش» بیان کرد که زمانی شیرینی، یک کالای اشرافی محسوب می‌شد و به مرور زمان از اشرافیت آن کم شد.
حدیث مهران‌پور کارگردان مستند کوتاه «شیرینی‌فروش» که پیش‌تر در پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت رونمایی شده بود، در گفت‌وگو با ایرنا درباره این اثر توضیح داد: واقعیت این است که در گذشته شیرینی‌ها جایگاهی را که امروز در جامعه ما دارند، نداشته‌اند. زمانی شیرینی، یک کالای لوکس محسوب می‌شد و به مرور زمان از اشرافیت آن کم شد و این محصول در دسترس عموم مردم هم قرار گرفت.
این مستندساز ادامه داد: تلاش کردم در مستند «شیرینی‌فروش» در یک بازه زمانی کوتاه، اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطب قرار بدهم.
مهران‌پور که در بخشی از مستند «شیرینی‌فروش»‌ به وجه تسمیه برخی شیرینی‌های محبوب هم پرداخته است، ادامه داد: نام شیرینی ناپلئونی از ماجراهای مرتبط با ناپلئون آمده که در مستند به تشریح به آن اشاره شده است. ناپلئون، زمانی که به جنگ‌های مختلف می‌رود، در نبردی که با روسیه داشت به آنجا لشکرکشی می‌کند و پیروز می‌شود اما به دلیل سرما و برف زیاد روسیه نمی‌تواند این پیروزی را حفظ کند، از همین رو روس‌ها این موضوع را جشن می‌گیرند و شیرینی می‌پزند. لایه‌های مختلف این شیرینی نمادی از نیروهای زیاد ناپلئون است و پودری که روی این شیرینی ریخته می‌شود نمادی از برف روسیه است پس، از همان مقطع این شیرینی به شیرینی ناپلئونی معروف شده است.
http://asremizban.com/vdch.xnzt23nivftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما