تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۱۲۵
جالب است ۰ +
خبرگزاری سی‌ان‌ان مطلبی در مورد زیبا‌ترین بوتیک‌ هتل‌های ایران منتشر کرده است و از جذابیت‌های شگفت‌انگیز این هتل‌ها گفته است.
بهترین بوتیک هتل‌های ایران از نگاه سی‌ان‌ان
در میان فهرست پیشنهادی سی‌ان‌ان از زیباترین بوتیک‌هتل‌های ایران، اسامی هتل‌های کوچکی آورده شده است که توسط خانواده‌ها (و نه شرکت‌های بزرگ) اداره می‌شوند و چندان بزرگ نیستند، اما با تلفیق طراحی معاصر با میراث معماری مخصوصِ ایرانی، توانسته‌اند به زیبایی خیره‌کننده‌ای دست پیدا کنند. در میان این فهرست، اسامی هتل‌هایی از تهران گرفته تا شیراز به چشم می‌خورد. فهرست کاملی از این هتل‌های زیبا در کتابی با عنوان «شب‌های ایرانی» آمده است که به قلم تامس وگمن، گردشگر سوئیسی و به زبان انگلیسی نوشته شده است.
بوتیک هتل جویبار، اصفهان
یک هتل هفت اتاقه جذاب و دیدنی که صاحبش یک معمار جوان به نام طاهره مختارپور است. این هتل که از بازسازی و مرمت یک ساختمان متعلق به اواخر دوران قاجار (قرن نوزدهمی) خلق شده است، ظاهری مدرن و شیک به خود گرفته است و جزئیات آن طوری طراحی شده است که روح معماری سننتی آن را می‌توان در قلب طراحی داخلی مدرنش مشاهده کرد. نکته جالب اینجاست که این اقامتگاه استفاده از پلاستیک را کنار گذاشته است، از مواد شوینده ارگانیک استفاده می‌کند، برای گیاهخواران هم منوی غذایی دارد و از صنایع‌دستی ایرانی بهره می‌گیرد.
بوتیک هتل حنا، تهران
معماری این هتل بی‌شباهت به معماری‌های سبک باوهاوس در آلمان نیست که در دهه ۱۹۳۰ میلادی رواج داشتند. مدیران این بوتیک هتل این ساختمان را طوری مرمت و بازسازی کرده‌اند که اقامتگاهی مدرن و راحت برای مسافران فراهم آمده است که توجه بسیاری از معماران و طراحان داخلی را نیز به خود جلب می‌کند.
هتل درب شازده، شیراز
این هتل هفت اتاقه به وسیله فرانک عسکری اداره می‌شود و در اصل منزل یک بازرگان بوده است که در قرن نوزدهم زندگی می‌کرده است. این ساختمان زیبا با مرمت حرفه‌ای و تخصصی دوباره احیا شده است و دیوارهای خوشرنگ و پنجره‌های رنگارنگش حیاتی تازه به آن بخشیده‌اند.
مهمانخانه حوضک، اصفهان
مهمانخانه حوضک اولین اقامتگاه بومگردی اصفهان به شمار می‌رود و در جوار مسجد جامع اصفهان، اثر ثبت‌شده جهانیِ این شهر، ساخته شده است. مدیریت این مهمانخانه بر عهده یک زوج جوان است و صمیمیتش به گونه‌ای است که انگار گردشگرها، میهمان خانه این زوج هستند. این زوج کارگاه چاپ باتیک برگزار می‌کنند و دوچرخه در اختیار میهمانان خود قرار می‌دهند تا بتوانند به راحتی در شهر بچرخند.
به توصیه سی‌ان‌ان، سفر به ایران با اقامت در هتل‌های کمتر شناخته شده می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد و برای سفر به این کشور نباید صرفا به دنبال اقامت در هتل‌های مشهور و شناخته شده بود.
 
 
  http://asremizban.com/vdcbusb8prhb5.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما