تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۱۳۶
جالب است ۰ +
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۱۴ خورشیدی (۱۹۳۵) به منظور ایجاد تسهیلات برای جهانگردان در سطح بین‌المللی، در ایران تأسیس شد.
روزمرگي گردشگري درکانون جهانگردی و اتومبیلرانی
عصرميزبان-کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۱۴ خورشیدی (۱۹۳۵) به منظور ایجاد تسهیلات برای جهانگردان در سطح بین‌المللی،درایران تأسیس شد.
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی،نهادی است که امور مرتبط با صنعت جهانگردی از قبیل تسهیل مسافرت صاحبان وسائط نقلیه ایرانی به خارج و جهانگردان خارجی که با وسائط نقلیه خود به ایران سفر می کنند،کمک به توسعه گردشگری از طریق ایجاد دفاتر اطلاع رسانی ایرانگردی در داخل و خارج از کشور و هم چنین گسترش زیر ساخت ها وخدمات جانبی گردشگری و جهانگردی راپيگيري مي كند.
پس از انقلاب اسلامی،با تصویب لایحه قانونی در شورای عالی انقلاب کانون جهانگردی و اتومبیل کلوپ شاهنشاهی،به کانون جهانگردی و اتومبیل کلوپ جمهوری اسلامی ایران تغییر نام دادو درخلال سال های ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۲ با تشکیل سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منفک شد و زیرمجموعه این سازمان قرار گرفت.
بررسي اين وظايف بيانگراهميت و جايگاه اين مجموعه به عنوان يكي از داشته هاي وزارت ميراث فرهنگي براي پيشبرد هرچه بهتراموراست.
برخي از اين وظايف درسالهاي اخير مغفول مانده و اين مجموعه را گرفتارروزمرگي وتشريفاتي بودن كرده است.
اوج فعاليت وسرصداي اين كانون درسال گذشته مربوط به واردكردن هتل هاي كپسولي بود كه ناكام ماند وبايگاني شد.
برنامه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی طبق آن‌چه در مراسم رونمایی این کپسول‌ها اعلام شد تولید پنج‌هزارکپسول در داخل کشور در فاصله شش ماه تا دو سال با الگوگیری از نمونه‌های وارداتی واستقرارآن‌ها در بیش از۸۰ نقطه شناسایی‌شده بود.
هادی سجادی‌راد،مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفته بودکه درفاز اول قرار است ۲۰۰ دستگاه از این هتل‌های کپسولی درشهرهای مختلف از جمله، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز راه‌اندازی شود تا به‌عنوان یک محل اقامت و استراحت کوتاه‌مدت برای گردشگران مورد استفاده قرار گیرد.
اما پس ازگرفتن عكس هاي يادگاري با هتل هاي كپسولي همه ي اين ادعا ها به فراموشي سپرده شد.
ایجاد دفاتر اطلاع‌رسانی ایرانگردی در داخل و خارج از کشور،گسترش زیر ساخت‌ها وخدمات جانبی گردشگری و جهانگردی از طریق ایجاد مراکز اقامتی در شهرها، اردوگاه (کمپینگ)، استراحت‌گاهای بین راهی،ارائه خدمات بیمه گردشگری و جهانگردی، ایجادمراکزتفریحی،گردشگری، فرهنگی، هنری و ورزشی، تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، تاسیس مراکز آموزش‌های علمی و کاربردی و پژوهشی در راستای تحقق اهداف صنعت توریسم، برگزاری همایش،سمینارو جلسات مشاوره با هدف کسب تجارب لازم به‌منظور پویایی هر چه بیشتردر صنعت توریسم ،تهیه، تدوین و انتشار مجلات،کتب،راهنماهای جهانگردی و گردشگری به زبان‌های مختلف، تهیه و توزیع نقشه جغرافیا، فیلم و نقشه راه‌های کشورها،تدوین و اجرای برنامه گردشگری در داخل و خارج از کشور همراه با خدمات جانبی و...ازجمله مهمترين وظايف اين كانون محسوب مي شوند كه درسالهاي اخيربه فراموشي سپرده شده انديا تحقق شان بسياركندبوده است.
بررسي عملكرد کانون جهانگردی و اتومبیلرانی را درگفتگو با چهره هاي فعال گردشگري كشوردنبال خواهيم كرد.
 
 
  http://asremizban.com/vdcd290f6yt0s.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما