تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۱۴۱
جالب است ۰ +
جشنی که ریشه در ایران کهن دارد اما ما قدرش ندانستیم.
جشنی با هویت ایرانی درهمسایه شمالی
جشن هاي بسیاری داریم که در تاریخ جا ماندودیگران از ان بهره بردند.
جشن هایی که امروز تنها در نشاط مردمان ان کشور خلاصه نمی شوند و ره اورد اقتصادی بسیاری را نیز به همراه دارند.
 یکی از این جشن ها با ریشه ایرانی که در سالیان اخیر مورد توجه گردشگران کشورهای بسیاری از جمله ایران قرارگرفته،جشن آب پاشی در ارمنستان است که پای بسیاری از گردشگران را به این کشور همسایه باز کرده است.
از کهن ترین و پرطرفدارترین جشن های ارمنستان محسوب می شود که ایرانیان از آن به عنوان جشن وارداوار Vardavar یا عید آب پاشی ارمنیان یاد می کنند.
جشن آب پاشی از جشن های خاص اقوام آریایی است و ارتباطی با دین و مذهب خاصی ندارد،ولی ارمنیان از سدهٔ چهارم میلادی پیرایه هایی مذهبی برای آن فراهم کردند و امروزه یکی اززیباترین جشن های ارمنستان است که باعث شده تور ارمنستان دراین تاریخ ها محبوب تر از قبل شود.
 ارمنیان که این روز را یکی از شادترین و مهیج ترین روزهای تقویم می دانند، جشن بزرگی برگزار می کنند، به یکدیگر آب می پاشند، کبوتر پرانی می کنند و مسابقات ورزشی ترتیب می دهند و یکی از بهترین روزهای گرم تابستان را در کنار یکدیگر جشن می گیرند.
سن و سال در این جشن مفهومی ندارد. پیر و جوانان، کوچک و بزرگ همگی از آب بازی و پاشیدن آب به یکدیگر لذت می ببرند، در طول جشن آب پاشی ارمنستان بسیاری از مردم و یا حتی گردشگران را می ببینید که با سطل های پر آب به سمت یگدیگر می روند. حواستان باشد غافلگیر نشوید، بعضی از ساکنین آپارتمان ها روی بالکن های خود ایستاده و عابرین پیاده را خیس می کنند، گرچه غیرقابل پیش بینی است اما خاطره انگیز و لذت بخش است. در طول روز و برگزاری این جشن، صدای خنده تمام شهر را پر می کند. 
 ارمنی ها با این جشن تابستانی علاوه برنشاط عمومی،درامد گردشگری ان را نیز مورد توجه قرارداده اند و شادی و لبخند را به گردشگران هدیه می کنند.
 آژانس مسافرتی و جهانگردی آینده سفر آسیا در تیرماه امسال تور جشن اب ارمنستان را با هزینه ای مناسب که حتی برای سفرهای داخلی نیز متصور نیست،برگزار می کند.
مجموعه ای کاربلد و شناخته شده دربرگزاری تورهای داخلی و خارجی.
با آینده سفر آسیا در این جشن پرهیجان شرکت کنیدوخاطره ای دلنشین ثبت کنید. http://asremizban.com/vdcjfvevzuqex.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما