تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۱۵۴
جالب است ۰ +
عصرميزبان-فرصتی برای بهره برداری از جام جهانی قطرو منتفع شدن منطقه ازاد کیش ازگردش مالی این رویداد باقی نمانده است.
اقتصادجام جهانی قطررا باختیم/میزبانی کیش را نبازیم
به نظر می رسد با وجود فراهم بودن امکانات و زیرساخت ها برای میزبانی از میهمانان این رویداد هنوز تعامل و دیپلماسی لازم برای جلب نظر قطری ها انجام نگرفته است.
چندی پیش رییس مشترک اتاق بازرگانی ایران و قطر درگفتگویی با رسانه ها از ناکامی ایران در بهره مندی از اقتصاد جام جانی انتقاد کرده و گفته بود:ایران اقتصاد جام جهانی قطررا باخت.ایران فرصت اقتصادی جام جهانی قطر را از دست داد و برخلاف دیگر رقبایش نتوانست نیازهای این کشور را برای آماده‌سازی زیرساخت‌های بازی‌های فوتبال برطرف کند.
"عدنان موسی‌پور" با بیان این که زیرساخت‌های مورد نیاز مسابقات جام‌جهانی فوتبال قطر آماده شده و پروژه‌ها نیز تمام شده یا رو به اتمام است به تجارت‌نیوز گفت: قطر گام‌های آخر آماده‌سازی برای مسابقات جام جهانی فوتبال را برمی‌دارد و این رویداد ورزشی فرصت خوبی برای ایران جهت فعالیت در بخش‌های فنی و مهندسی قطر بود.
قطر زیرساخت‌های عظیمی برای برگزاری جام جهانی آماده کرده که اولین رویداد ورزشی با حضور تماشاگر از زمان آغاز همه‌گیری کرونا خواهد بود. این کشور در حال ساخت یک سیستم جدید مترو، ظرفیت جدید فرودگاهی و یک شهر کاملاً جدید با ارزش 300 میلیارد دلار است.
حالا که در عرصه فنی و مهندسی وساخت و ساز قافله را باخته ایم باید از تنها فرصت باقی مانده و همجواری کیش با قطر بهره ببریم.
کیش نزدیکترین منطقه به قطر محسوب می شود که از ویژگی لازم برای اقامت و حضور بخشی از گردشگران جام جهانی برخورداراست.
 ۴۰ دقیقه تاقطر
مدیرعامل منطقه ازاد کیش درباره ی شرایط موجود کیش برای میزبانی می گوید:ستاد جام جهانی کیش را تشکیل دادیم تا از مزیت نزدیکی به قطر که هیچ کشوری ندارد بهره ببریم.
"جعفراهنگران" افزود:از طریق هوایی ۴۰ دقیقه و از طریق دریایی ۶ ساعت با قطرفاصله داریم.با کشتی های کروز می توان بهترین جابجایی را دردریا داشت.
وی افزود:۶۰ هتل چهارو پنج ستاره در کیش امکان اقامت علاقمندان به جام جهانی را فراهم می کند.این هتل ها ۳۳۰۰ اتاق و ۱۲ هزارتخت دارند.
اهنگران با اشاره به وجود۹۵ درصد تفریحات دریایی کشور در کیش افزود:امتیاز لغوروادید در منطقه ازاد کیش و امکانات درمانی مجهز، دیگرمزیت ما برای پذیرش میهمانان جام جهانی است.
مدیرعامل منطقه ازاد کیش افزود:تیم ملی ما در جام جهانی روسیه ۲/۵میلیون دلار برای کمپ هزینه کرد.کیش بهترین مکان برای ایجاد کمپ تیم های شرکت کننده است.
وی اظهارداشت:لازمه تحقق این میزبانی نیازمند دیپلماسی وزارت خارجه،وزارت ورزش و وزارت میراث فرهنگی است تا با قطری ها به توافق برسیم.
باتوجه به مزیت های عنوان شده از سوی مدیرعامل منطقه ازاد کیش،دراسرع وقت باید رایزنی لازم با قطری ها انجام گیرد.
تحقق بخشی از میزبانی جام جهاني درایران ،میلیون ها دلار برای ما درامدزایی و تحولات  اقتصادی گسترده ای برای جزیره کیش به همراه خواهد داشت.
با توجه به روزهای پایانی فعالیت دولت،بی توجهی به دیپلماسی فوتبالی با قطری ها ایران و کیش را از درامد سرشار جام جهانی محروم خواهد کرد.
  http://asremizban.com/vdcd2o0f6yt0k.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما