تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۱۵۹
جالب است ۰ +
عصرميزبان- درحالی که صاحب نظران ،چهره های فعال گردشگری و رسانه های مرتبط با صنعت گردشگری در حال گفتگو و اظهارنظر پیرامون وزیر اینده گردشگری هستند،کشورکوچک و همسایه ایران در حال جذب گردشگران ایرانی است.
پول ايراني هاناجي اقتصاد ارمني ها/واكسن ايراني پس كجاست
ارمنستان که درزمینه داشته های گردشگری درحد یک استان ایران است،با مدیریت و هوشمندی توجه گردشگران ایرانی را باامتیاز واکسن کرونا به خودجلب کرده است.
تفاوت سیاست و تصمیم گردشگری چنین کشورهایی در بهره مندی از فرصت هاست.
وقتی پای درامد از گردشگری به میان می اید همه ی ارکان کشور ارمنستان دست به دست هم می دهند تا از شرایط کرونایی بهترین بهره ممکن را ببرند.
رویکردی که درتوان وزیرگردشگری ایران نیست و ساختارها به او اجازه چنین تصمیمی را نمی دهند.
تفاوت گردشگری ما با کشورهای همسایه درهمین موارد به ظاهر کوچک است.
ارمنی ها با بهره گیری هنرمندانه از واکسن،علاوه بر نجات صنعت کرونا زده خود،درامدسرشاری را نیز نصیب اقتصاد کشورشان می کنند.
افزایش تعدادپروازها به ارمنستان و استقبال از تورهای زمینی با
قیمت مناسب بیانگر موفقیت ارمنی ها در حوزه گردشگری است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه پروازهای ایران و ارمنستان از هفته آینده افزایش می‌یابد، گفت: قرار است از هفته آینده، شرکت ارمنیا ایرویز ۵ پرواز را به ۷ پرواز در هفته افزایش دهد که در مجموع ۱۱ پرواز در هفته از ارمنستان به تهران انجام خواهد شد.
محمد ذیبخش درباره میزان پروازهای بین ایران و ارمنستان اظهار داشت: هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی داخلی در این مسیر فعال نیستند و پروازهای بین این دو کشور با شرکت‌های هواپیمایی ارمنی انجام می‌شود.
طی چــند هــفته گذشته موج سفر به کشورهای همسایه برای تزریق واکسن افزایش پیدا کرده و تزریق رایگان واکسن برای گردشگران در ارمنستان، سفر زمینی به شهر جلفا را رونق بخشیده است. متقاضیان با هزینه‌ای کمتر به" نوردوز" می‌روند تا در مراکز مستقر در شهرهای مرزی واکسینه شوند.
 آن‌طور که احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل مسافری از افزایش تقاضای سفر زمینی به ارمنستان خبر می‌دهد. ایروان دو
میلیون دوز واکسن برای توریست‌ها کنار گذاشته است و این سرویس را نیز مجانی ارائه می‌کند تا جانی به صنعت گردشگری ببخشد. شهروندان تا کنون عموما با هواپیما و با تور به ارمنستان می‌رفتند اما با ادامه کمبود واکسن در داخل کشور و بلاتکلیفی‌های موجود، اکثرا از طریق زمینی خود را به ارمنستان می‌رسانند.
برای مسافران، هزینه اتوبوس دربستی و بازگشت فوری بعد از واکسن، کاملا به صرفه است. متقاضیان ایرانی به دلیل هزینه پرواز، فرسایش صدور ویزا و مخارج اقامت، سفر مقرون به صرفه به ارمنستان را ترجیح می‌دهند. تورهای واکسیناسیون در حالی در کشور رواج یافته‌اند که مقامات مسئول، هرگونه اقدام و تبلیغ در این زمینه را غیرقانونی خوانده‌اند.
هرچند سخنگوی سازمان غذا و دارو سعی داشت این استقبال را با تاریخ واکسن ها توجیه کند اما امارسفرها به ارمنستان درحال افزایش است.
این درحالی است که واکسن ایرانی به دلیل تعدد گروه های تولید هنوز به چرخه بهرمندی عمومی درداخل نیز نرسیده است.
رویکردی که با نقد روزنامه جمهوری اسلامی نیز همراه بود و نوشته است: یکی از عوامل، سرگرم شدن به تولید واکسن‌های متعدد کروناست که نیرو، هزینه، وقت و امکانات فراوانی را به خود
اختصاص داده‌اند و عجیب است که علیرغم این هزینه‌ها و تلاش‌ها هنوز مشکل واکسیناسیون به عنوان یک بغرنج در کشور ما خودنمائی می‌کند.کشور‌های پیشرفته جهان حداکثر دو یا سه نوع واکسن برای کرونا دارند و البته مدت‌هاست کار واکسیناسیون مردم خود را آغاز کرده‌اند و واکسن‌هایشان را به دیگر کشور‌ها نیز صادر کرده‌اند، ولی ما معلوم نیست چرا دنبال ۷ نوع واکسن کرونا هستیم و به صورت تکراری هزینه‌ها و نیرو‌ها و امکانات زیادی را به تولید این واکسن‌های تکراری اختصاص داده‌ایم؟اگر هدف خدمت به مردم و نجات دادن جان آنهاست، می‌توان تمام امکانات و نیرو‌ها و هزینه‌ها را در یک یا دو مؤسسه متمرکز کرد تا هم کار زودتر به نتیجه برسد و هم با قوت و قدرت بیشتر و کیفیت بهتر در خدمت مردم قرار بگیرند.
ارمنستان نمونه موفق گردشگری واکسن در همسایگی ما محسوب می شود و اگر ما هم به جای دعواهای سیاسی و اندیشیدن به کرسی های مدیریتی در دولت اینده،الگو بگیریم ،می توانیم از این فرصت برای حضور گردشگران کشورهای همسایه درامدكسب كنيم.
  http://asremizban.com/vdcic3az2t1aw.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما