تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۲۴۷
جالب است ۰ +
هنرمند برجسته ژاپنی گفت:علاقه‌‎مندم برای اولین باربه ایران سفركنم.
هنرمندژاپني:ژاپنی ها ایران وعراق رايكي مي دانند
"سؤو تسوکاماتو "هنرمند برجسته ژاپنی که اثر او با عنوان"فراترازخاطره"در مورد ایران در تیرماه ودرنمایشگاه تبادلات فرهنگی ایران و ژاپن ازسوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران درژاپن به نمایش در آمده بوددرگفتگو باحسين ديوسالاررایزن فرهنگی كشورمان گفت: با۶۵سال سن،حدود ۴۵سال در زمینه نقاشی فعالیت هنری دارم ومعتقدم که این نمایشگاه، یکی ازبهترین برنامه های هنری و نمایشگاه ها دراین زمینه بوده والبته مناسب است توسعه یافته وآثار بیشتری دردوره های آینده به ویژه باهمراهی هنرمندان ایرانی به نمایش گذاشته شود.
وی افزود:پیش ازاین نمایشگاه تصور من از ایران تنها به کشوری نفت خیز که درآن جنگ طولانی با عراق وجود داشته است محدود بود والبته بسیاری ازژاپنی هاهم ایران وعراق رایکی می دانند وبنابراین اطلاع و دیدگاه خاصی نداشتم وبسیارخوشحالم به خاطراین نمایشگاه وخلق اثردراین زمینه،بیشتربا ایران آشنا شدم وعلاقه مندم که به ایران برای اولین بار سفر کنم چرا که متوجه شدم ایران کشوری با تاریخ و تمدن بزرگ،زیبا و توسعه یافته است.
 سؤوتسوکاماتو که امیدواراست ارتباطات بیشتری با ایران و به ویژه هنرمندان ایرانی پس از این نمایشگاه داشته باشد، بربرگزاری این گونه نمایشگاه ها به صورت مشترک با هنرمندان ایرانی تاکید کرد.
نمایشگاه نقاشی با عنوان "تبادلات فرهنگی ایران و ژاپن" برای اولین بارو پس ازحدود۲ سال تعامل،همکاری وارتباط با هنرمندان عضو انجمن های گوئن و استقلال ازسوی رایزتی فرهنگی و با حضورونمایش بیش از۳۶ اثرهنری از۸ شخصیت هنرمند و برجسته ژاپنی،علاقه مند به ایران و نمایش آثارآنان وازجمله خلق آثاری ویژه با موضوع جاذبه های گردشگری و فرهنگی با عنوان"ایران زیبا"، درژاپن از۱۲ تا ۱۷ تیرماه برپا شد.
در این رویداد فرهنگی- هنری، نقاشان برجسته وازجمله اعضای انجمن های نقاشی گوئن واستقلال ژاپن که يكي ازمهمترین تشکل های هنری این کشور محسوب می شوند به دعوت و پیشنهاد رایزنی فرهنگی علاوه براین که ۸ تابلوواثر زیبا درباره ي ایران را در طول چند ماه اخیر نقاشی وخلق کردند، تعدادی ازآثار برجسته خود را نیز که در رویدادها و نمایشگاه های مطرح ژاپن ازجمله موزه ملی، گالری هنر و ... به نمایش درآمده بود را به نمایش گذاردند که با استقبال علاقه مندان ژاپنی مواجه شد.
هنرمندان و آثارشرکت کننده دراین نمایشگاه شامل جون ماتسوبارا (مسجد امام اصفهان)، شیگه‌نوبو موری‌یاما (کوزه و ظرف مسی)،هیده‌کو موراتا(روز تقدیر)،سه‌جیما تاکومی(تخت جمشید)،کیدائی تاگوچی(سفر)،سؤو تسوکاموتو(فراتر از خاطره)،شیوئیچیرو تسوکودا(تهران)و کازونوری یامائوچی(تصویر ذهنی پارس با گلدان و گل لاله) بودند. 
http://asremizban.com/vdcgru9x4ak9t.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما