تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۲۵۶
جالب است ۰ +
جشنواره جاذبه‌های گردشگری ایران درترکمنستان افتتاح شد.
جشنواره جاذبه‌های گردشگری ایران درترکمنستان
جشنواره جاذبه‌های گردشگری ایران ششم مهرماه با حضور دیپلمات‌های بیش از 20 کشور و نمایندگان شرکت‌های گردشگری ترکمنستان در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد افتتاح شد.
به مناسبت روز جهانی جهانگردی ،جشنواره جاذبه‌های گردشگری کشورمان با حضوردیپلمات‌های سفارتخانه‌های کشورهای مختلف، نمایندگان شرکت‌های گردشگری ترکمنستان و علاقه‌مندان ترکمنی در محل رایزنی فرهنگی ایران در عشق‌آباد افتتاح شد.
در این جشنواره که با مشارکت سفارت کشورمان و با حضور بیش از 50 دیپلمات خارجی برگزار شد،رایزن فرهنگی ایران درترکمنستان گفت:جمهوری اسلامی ایران کشوری با ظرفیت‌های بالای گردشگری است.رایزنی فرهنگی ایران در عشق آباد با توجه به بسته بودن مرزها و عدم امکان حضور دفاتر گردشگری تلاش کرده است با برگزاری جشنواره گردشگری بخشی از ظرفیت‌های گردشگری ایران را به معرض نمایش بگذارد.
نویدرسولی اظهار کرد:ضرورت آشنایی دیگر کشورها از ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران به ویژه دو کشور ایران و ترکمنستان با توجه به اشتراکات فراوان تاریخی و فرهنگی،از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره بوده است.
رایزن فرهنگی کشورمان درعشق آباد با اشاره به معرفی تنها بخشی از صنایع دستی،مناطق گردشگری،غذاها و سوغات ایرانی در این جشنواره، اعلام کرد که رایزنی فرهنگی ایران آمادگی دارد فعالیت‌های فرهنگی مشترکی را با رایزنی‌ها و سفارتخانه‌های کشورهای دیگر بویژه کشورهای عضو اکو انجام دهد.
پخش کلیپ‌هایی از جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی ایران،اجرای موسیقی زنده با حضور سه تن از فارسی‌آموزان و اهدای جوایز به صاحبان نقاشی‌های برگزیده با حضور «عرفان احمد» سفیر پاکستان، افتتاح نمایشگاه صنایع دستی متنوع ایرانی، افتتاح نمایشگاه اماکن گردشگری و نقاشی ایران و ترکمنستان و پذیرایی از دیپلمات‌ها و میهمانان دیگر با شیرینی‌ها و سوغات استان‌های مختلف کشورمان و نیز غذاهای متنوع ایرانی بخشی دیگر از جشنواره گردشگری بود.
گفتنی است؛جشنواره جاذبه‌های گردشگری کشورمان برای بازدید عموم علاقه‌مندان در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد تا روز جمعه نهم مهرماه دایراست.

  http://asremizban.com/vdcgr39x4ak9n.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما