تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۲۷۹
جالب است ۲ +
تعداد نظر۱
کریکت در جنوب سیستان و بلوچستان ورزشی اصیل محسوب می‌شود و عمده بازیکان تیم ملی کریکت اهالی جنوب بلوچستان هستند.
پایتخت "کریکت" ایران
به گزارش عصرميزبان،کریکت در بسیاری از کشورهای دنیا ورزشی پرطرفدار محسوب می‌شود که محبوبیت خاصی بین ورزشکاران دارد؛ این رشته ورزشی بین اهالی ورزش در جنوب سیستان و بلوچستان هم جایگاه ویژه‌ای دارد و از استقبال بالایی برخوردار است.
این مقبولیت حالا منطقه آزاد چابهار را دست به کار كرده تا ورزشگاهی با ظرفیت 4 هزار نفر در تنها بندر اقیانوسی کشور بسازد؛ پروژه احداث این ورزشگاه از نیمه دوم سال 98 در دهکده‌ ورزشی «پیلبند» منطقه آزاد چابهار آغاز شده است که در حال حاضر دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی می باشد.
اکثر قریب به اتفاق اعضای تیم ملی کریکت ایران اهالی شهرستان‌های ساحلی مکران در چابهار، کنارک، دشتیاری و زرآباد هستند و همین موضوع انگیزه ساخت بزرگ‌ترین ورزشکاه کریکت ایران در چابهار شده است. این رشته ورزشی، پرطرفدارترین ورزش هند، پاکستان، بنگلادش و سریلانکا است و در انگلیس، ولز، استرالیا، کنیا، زیمباوه، نپال، نیوزیلند، آفریقای جنوبی و چند کشور دیگر هم مورد توجه دارد.
نخستین نشانه‌های بازی کریکت در اواخر سده ۱۶۰۰ میلادی دیده شده است، یک تئوری در مورد مبدا این بازی این است که چوپان‌ها سنگ‌ها را با چوبدستی‌های خود می‌زدند و هم زمان از در چوبی که برای محوطه گوسفند چرانی ساخته بودند، دفاع می‌کردند.
در آغاز کریکت یک بازی کاملا انگلیسی بود، اما با گسترش امپراطوری بریتانیا، بسیاری از مهاجران، این رشته را به مناطق دوردستی، چون استرالیا، آفریقا، حوزه کارائیب و هند انتقال دادند. مستعمرات سابق بریتانیا هنوز از شکست دادن تیم انگلستان در بازی خودشان لذت زیادی می‌برند.
عباس مهدوی
http://asremizban.com/vdcbu9b5prhbz.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کرامت الله عمری
feedback
Iran, Islamic Republic of
من یکی از دانشجویان افغانستانی در دانشگاه آزاد نجف هستم.
خیلی خوشحالم ک کشور ایران تیم ملی کریکت دارد.
امیدوارم در آینده ها پیشرفت کند. من یکی از بازی کن های بازی کریکت هستم، و اگه در تیم ایران چی در سطح که باشد میخواهم برای تیم کشور ایران بازی کنم.
اگر پشنهاد من را می پذیرید لطفا به ایمیل آدرس من پیام بدهید.