تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۲۸۱
جالب است ۰ +
قطار گردشگری شیرگاه با حضور معاون گردشگری کشور در ایستگاه راه‌آهن تهران دوباره راه‌اندازی شد.
سوت مجدد قطارگردشگری شیرگاه/شالبافیان روبان برید

به‌گزارش عصرمیزبان از میراث‌آریا، قطار گردشگری شیرگاه صبح جمعه با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور راه‌اندازی شد.
در این مراسم که مدیرعامل و جمعی از مدیران رجا و راه‌آهن حضور داشتند، معاون گردشگری کشور بر استمرار و تقویت اینگونه فعالیت‌ها از سوی راه‌آهن و شرکت‌های ریلی کشور تاکید کرد.
شالبافیان گفت: ثبت‌ جهانی جاذبه‌های گردشگری راه‌آهن مورد اقبال گردشگران داخلی و بین‌المللی است و این امر پیوند حوزه گردشگری‌ و ریلی را مستحکم‌تر خواهد کرد. هرچه حمل و نقل ریلی کشور بیشتر تقویت شود، حوزه گردشگری داخلی و بین‌المللی موفق‌تر خواهد بود.
وی اضافه کرد: توجه به زیرساخت‌ها و  تقویت حمل و نقل ریلی یکی از مواردی است که در برنامه هفتم توسعه به آن تاکید شده است. این موضوع زمینه‌ساز جذب گردشگر داخلی و خارجی و موجب رونق اقتصادی و نشاط اجتماعی است.
رضا عصاری معاون اجرایی شرکت حمل‌ و نقل ریلی رجا در پنجم آبان اعلام کرد: با توجه به افزایش تقاضای مسافران برای تداوم حرکت قطارهای گردشگری، شرکت حمل‌ و نقل ریلی رجا اقدام به راه‌اندازی مجدد قطار گردشگری شیرگاه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی کرده است.
وی با بیان این که حرکت قطار گردشگری شیرگاه در دو جمعه متوالی برابر با روزهای هفتم و چهاردهم آبان ماه خواهد بود، افزود: همه شیوه نامه های بهداشتی در این قطار رعایت شده و قطار قبل از حرکت ضدغفونی خواهد شد. به‌ منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و برای سلامت حال گردشگران، در این قطار علاوه بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بین مسافران، بسته‌های بهداشتی شامل محلول ضدعفونی کننده و ماسک توزیع می‌شود. «قطار گردشگری» قطارهایی هستند که تورهای کوتاه مدت (یک روزه) با هدف بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و آشنایی بیشتر با این آثار در زمان حرکت قطار در زمان عبور از مناطق و شهرهای همجوار مسیرهای ریلی است. این قطارها برعکس قطارهای سریع‌السیر که هدف «زودتر رسیدن» به مقصد است، معمولا کمی آرامتر از سرعت معمول حرکت می‌کنند و راهنمای گردشگری که همراه مسافران است این جاذبه‌ها را معرفی و توضیح می‌دهد. 
«شیرگاه» در مسیر راه‌آهن تهران-شمال در سوادکوه استان مازندران قرار دارد علاوه بر جاذبه‌های طبیعی دارای پل‌های تاریخی و جذاب است. 
قطار گردشگری شیرگاه به دلیل شرایط کرونا مدت‌ها متوقف شده بود که امروز با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و مسیولان قطار رجا از مبدا تهران به سمت شیرگاه مجدد راه‌اندازی شد.
بازدید از تپه میل شهرری، دشت کویر، کوه اژدها و تپه‌های مریخی، ایستگاه صد ساله بنکوه، دودکش‌های جنی و کوه‌های حیرت انگیز سیمین دشت و زرین دشت و کبوتر دره، حبله رود و باغات میوه استان سمنان، چشمه رنگی و روستای شوراب، جاده گدوک، سه خط طلا، پل ورسک، پل اوریم، غار اسپهبد خورشید، پل کلانتر یا دوآب و جنگل زیبای شیرگاه و... را از جاذبه‌های گردشگری این است.
  •  
     
     
     
     

     
http://asremizban.com/vdcebz8wijh8v.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما