تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۲۸۴
جالب است ۰ +
سوریه به دنبال یک دوره جنگ طولانی داخلی و آثار تخریبی ناشی از آن، هنوز هم به دلیل میراث فرهنگی، جاذبه های طبیعی و دارایی های تاریخی مورد توجه گردشگران خارجی به ویژه اروپایی ها است و حتی همه گیری کرونا نیز مانع موج اول گردشگران برای رزرو هتل در ایام تعطیلات در این کشور نشده است.
رونق دوباره صنعت گردشگری درسوریه
به گزارش روزنامه تایمز با اشاره به جاذبه های گردشگری سوریه نوشت مقامات دمشق صدور روادید برای گردشگران را از سرگرفته اند. در یک دهه جنگ داخلی سوریه نیز امکان دریافت روادید وجود داشت اما همه گیری کرونا این روند را متوقف کرده بود.
شرکت های مسافرتی در سراسر اروپا با تاکید بر میراث فرهنگی سوریه، چالش برگزاری تورهای مسافرتی به سوریه را برعهده گرفته اند.
تارنمای دویچه وله آلمان نیز با تایید آغاز تورهای شرکت های مسافرتی اروپایی به سوریه نوشت: آژانس های مسافرتی می گویند با این کار تشویق به توافقات میان فرهنگی می کنند. منتقدان در مقابل مدعی اند این اقدام به معنای عادی سازی روابط با حکومت سوریه است.
برخی از شرکت های مسافرتی اروپایی می گویند این که سوریه بیش از یک دهه درگیری جنگ داخلی مرگبار بوده است اهمیتی ندارد.
یک آژانس سیر و سفر در برلین در این زمینه گفت: سوریه بعد از سالها جنگ ویرانگر اکنون در حال بازگشت به زندگی عادی است که در چند سال گذشته در این کشور مشاهده نشده است.
فقط آژانس های مسافرتی در برلین نیستند که علاقه مند به اعزام گردشگر به سوریه هستند.
به نوشته دویچه وله، در یک ماه گذشته شرکت انگلیسی «لوپاین تراولز» نیز تورهایی را برای سفر به سوریه در سال ۲۰۲۲ به فهرست تورهای خارجی خود اضافه کرده است. شرکت «ان تیمد برادرز» در انگلیس نیز به گردشگران توصیه کرده از این کشور دیدن کنند.
«کلیو» شرکت متخصص در زمینه تورهای فرهنگی در پاریس نیز احتمالا یکی از اولیه شرکت های اروپایی بوده که تبلیغ سفر به سوریه را در سال ۲۰۱۹ آغز کرده است و بار دیگر تورهایی را برای سفر به سوریه در سال ۲۰۲۲ ترتیب داده است.
به غیر اروپا تعدادی از تورگردانان در چین و روسیه نیز توصیه هایی برای سفر به سوریه داشته اند و اکنون یک شرکت گردشگری در چین موسوم به «یانگ پایونر» که در برگزاری تورهای گردشگری به کره شمالی شهرت دارد رزور تور برای سوریه در اوایل سال ۲۰۲۲ را آغاز کرده است.
با این حال وزارت خارجه آلمان درباره سفر به سوریه هشدار داده است. در بیانیه این وزارتخانه که در اختیار دویچه وله قرار گرفت آمده است: سفارت آلمان در دمشق تعطیل است و امکان کمک های کنسولی به اتباع آلمانی در این کشور وجود ندارد.
گردشگری یک منبع آسب پذیر درامدی محسوب می شود. قبل از آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی گردشگری ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی سوریه را تشکیل می داد. بر اساس آمار بانک جهانی در سال ۲۰۱۰ این کشور ۱۰ میلیون گردشگر داشت و ارزش گردشگری بین المللی آن به ۶.۳ میلیارد دلار رسید.
بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ بر اساس آمار مقامات سوری شمار گردشگران از ۱.۰۴ میلیون نفر به ۲.۴۲ میلیون نفر رسیده است و معلوم نیست که چه سهمی از آنها را اروپایی ها تشکیل می دهند. http://asremizban.com/vdchtknid23n6.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما