تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۳۲۰
جالب است ۰ +
سینمای مجتمع تجاری ـ فرهنگی گلدن هاروست پکن، شاهد حضور استقبال چینی‌ها از فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» بود.
چینی‌ها به تماشای «راه آبی ابریشم» نشستند
به گزارش عصرمیزبان ،این برنامه که با مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن و شرکت ددی و علی بابا در محیط مجازی ویبو و ویچت برای مخاطبان تبلیغ شده بود، از علاقه‌مندان به سینمای ایران  ثبت نام به عمل آمد تا با حضور در سینما به تماشای فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» به کارگردانی" محمدبزرگ نیا "بنشینند.
عباسعلی وفایی، رایزن فرهنگی کشورمان در پکن در ابتدای این برنامه در باره فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم»، گفت: این فیلم فارغ از هنر سینمایی، نکته مهمی را بیان می‌دارد و آن این است که ایران از قرون گذشته با وجود دوری مسافت با چین به عنوان کشوری مهم، ارتباطات همه جانبه داشته و تلاش هنرمندان ایران برای نمود این واقعیت با هنر سینما حایز اهمیت است.
در ادامه، مجری سالن در باره اهمیت امروزین سینمای ایران در جهان و آسیا مطالبی را بیان کرد و از رشد چشمگیر این هنر در ایران سخن گفت.
" راه آبی ابریشم" داستان یک ناخدای ایرانی است که تصمیم می گیرد مال التجاره خود را با عبور از میان اقیانوس هند به چین برساند. سفر او از خلیج فارس آغاز می شود و با اتفاق هایی همراه است. بزرگ نیا پیش از این فیلم های سینمایی "کشتی آنجلیکا"، "جنگ نفتکش ها"، "توفان" و "جایی برای زندگی" را ساخته است.
گفتنی است؛ فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در پکن به زبان چینی ترجمه شده و برای نخستین بار در پایتخت کشور چین به نمایش درآمد.

  http://asremizban.com/vdcicuap2t1ar.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما