تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۳۶۲
جالب است ۰ +
رییس جامعه تورگردانان ایران می گوید:

با این قیمت ها می توانیم مقصد گردشگران خارجی باشیم

رییس جامعه تورگردانان ایران گفت: باید قیمت‌هایمان را نسبت به سایر کشورها پایین‌تر نگاه داریم تا مزیت ما در بازار رقابتی شود.
با این قیمت ها می توانیم مقصد گردشگران خارجی باشیم
به گزارش عصرمیزبان ابراهیم پورفرج افزود: باید تبعیض نژادی را از بین ببریم، نه اینکه هتل برای ایران‌ها یک میلیون باشد برای گردشگران خارجی ۲ یا ۳ میلیون باشد. این تفکر و اندیشه اشتباه را باید از بین برد. تجارت جهانی آنگونه است که باید بر اساس استانداردهای جهانی پیش برویم و بدانیم چگونه می‌توان برای کشور درآمد ایجاد کرد. اگر قیمت‌ها بالا باشد به جای ۷ میلیون نفر، ۵۰۰ هزار نفر می‌آیند. اگر کرونا فروکش کند و قیمت‌های مناسب‌تری ارائه دهیم می‌توانیم بازار را در منطقه از آن خود کنیم.
پورفرج درخصوص افزایش قیمت تورهای ایران برای گردشگران خارجی گفت: درحال مذاکره برای اعلام نرخ تورهای ایران هستیم. باید بدانیم که به واسطه شیوع کرونا، اقتصاد جهان بهم ریخته است. بسیاری از افراد بیکار مانده‌اند و بسیاری از افراد هم اکنون که شرایط سفر مناسب شده قصد سفر دارند و تمایل دارند با کمترین قیمت موجود سفر کنند. اگر ایران بتواند بسته‌های سفرهای خود را با نرخی کمتر از سایر کشوهای همسایه ارائه دهد می‌تواند در این بازار رقابتی باقی بماند و تبدیل به مقصد سفر گردشگران خارجی شود. درواقع مزیت رقابتی ما قیمت پایین خواهد بود. به طور مثال می‌توان با ارائه نرخی مناسب شرایطی را ایجاد کرد که گردشگر به جای ۷ روز اقامت در ترکیه، با همان مبلغ ۱۰ روز در ایران اقامت داشته باشد. اگر هتلداران و سایر بخش‌های فعال در زنجیره گردشگری بخواهند دو سال کساد بازار گردشگری را به یکباره با افزایش قیمت‌ها جبران کنند، باید دور توسعه بازار گردشگری ورودی را خط بکشیم.
وی گفت: قبل از کرونا به چین سفر کرده بودیم و نشست‌های متعددی با آژانس‌داران چینی به صورت B۲B برگزار کردیم. اکنون سعی داریم تا آن نشست‌ها را احیا و مجدد مسیر سفر چینی‌ها به ایران را هموار کنیم.
او درخصوص وضعیت رزرواسیون تورهای ورودی در فصل پر مسافر ایران گفت: این روزها با افزایش درخواست صدور ویزا، با کمی تاخیر در صدور ویزاها روبه رو هستیم و با صحبت‌های صورت گرفته با وزارت امور خارجه، بر آن شده است تا به این امر سرعت بخشد. حتی باورمان نمی‌شد که در شرایطی که هنوز کرونا تمام نشده، با این تعداد تقاضا برای سفر به ایران مواجه شویم.
پورفرج درخصوص همزمانی ماه رمضان با فصل پر مسافر و تاثیری که می‌تواند در تعداد مسافران ورودی داشته باشد، گفت: ماه مبارک رمضان نیز بخشی از فرهنگ ایران است و یکی از اهداف گردشگران برای سفر به ایران آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ ایران است. این مهم برایشان جذاب است که مردم یک ماه در زمانی مشخص غذا نمی‌خورند و نوشیدنی نمی‌نوشند.
رییس جامعه تورگردانان ایران در پاسخ به این سئوال که درحال حاضر شاهد افزایش چند درصدی تورهای ورودی هستیم، گفت: با توجه به آنکه در این مدت بخصوص در دوران کرونا هیچ تور ورودی نداشتیم و تازه کار را شروع کرده‌ایم می‌توان گفت درصد افزایش ورودی‌های ما صفر درصد است. با توجه به آنکه از آذرماه شاهد آزاد شدن صدور ویزا برای گردشگران هستیم، از آن زمان رایزنی‌هایمان را شروع کردیم. اکنون برخی گروه‌ها ۲۰ نفره هستند و این تعداد گردشگر، محصول گفتمان‌های چند ماه گذشته تورگردانان با آژانس‌های خارجی است.
به گفته او، اروپا، آسیا و حتی بازارهایی که ممکن است در مرحله نخست تصورش را نمی‌کردیم، به ایران سفر می‌کنند. به طور مثال به زودی گروهی ۱۰۰ نفره از تونس به ایران سفر خواهند کرد که از جمله گردشگران لاکچری خواهند بود.
 
  http://asremizban.com/vdcebw8xijh8p.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما