تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۴۵
جالب است ۰ +
جاده فیروزکوه وجودش به دوره ساسانی باز می‌گردد اما در دوران صفوی و قاجار به اوج رونق خودش می‌رسد.
جاده ای با طعم و بوی اش و دوغ
جاده‌ای همیشه مه گرفته و پر برف بویژه در منطقه گدوک مسیری است که در زمستان‌ها نامش به عنوان سردترین منطقه کشور بر سر زبان‌هاست و آب و هوای ییلاقی‌اش در تابستان‌ها روح را جلا می‌دهد.
 پل ورسک، راه آهن شمال و سه خط طلا، دریاچه شورمست، منطقه ییلاقی و تارخی آلاشت، غار اسپهبد خورشید، مناظر جنگلی زیر آب و شیرگاه بخش کوچکی از چشم‌اندازهای زیبا و خاطره‌انگیز این راه است که تماشای آن‌ها شما را در مسیر نگه می دارد.
 ایمن‌ترین جاده دسترسی به شمال همین راه است و برای کسانی که سلامت جاده برایشان در سفر حرف اول را می‌زند این مسیر بهترین انتخاب برای ورود به مازندران است.
 آش دوغ گدوک شاید بهترین برند این منطقه باشد که طرفداران پر و پا قرصش به طمع یک پیاله آن با دوغ محلی در هوای خنک ییلاقی را مدتی در صف انتظار نگه می‌دارد. یک بار که تجربه کنید، مشتری آن در این مسیر خواهید شد. روستای گدوک منطقه‌ای است که در استان مازندران و شهرستان سواد کوه واقع است و نخستین بخشی از استان مازندران است که مسافران با طی جادهٔ فیروزکوه، از تهران به آنجا می‌رسند.
 این منطقهٔ مرتفع، با زیبایی‌های خاص طبیعت مرتفع، گل‌های زیبای خودرو و دیگر ویژگی‌های آن، زینت بخش دیدهٔ مسافرانی است که به مازندران سفر می‌کنند. گدوک به خاطر قرار داشتن در ارتفاع در تابستان نیز خنک است و حتی مدت‌ها بعد از بهار نیز نشست برف در این محل نمایان است.
بیشترین شهرت این منطقه به آش و دوغ آن است که همیشه نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند.
 محور فيروزکوه براي آناني که به دوغ محلي علاقه دارند یک جاذبه است. دوغ گدوک يکي از بهترين دوغ‌هاي محلي ايران در اين مسير به فروش مي‌رسد.
 یک از محله‌های گدوک شوراب است که دارای یک آبشار فصلی است دراین منطقه نیز آش و دوغ و ماست محلی عرضه می‌شود.
http://asremizban.com/vdcei.8ejjh8nbb9.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما