تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۵۵۵
جالب است ۰ +
تعداد نظر۱
بزرگترین هتل بوتیک دنیا در کرمان افتتاح شد.
گشایش بزرگترین هتل بوتیک دنیا در کرمان
کاروانسرای وکیل کرمان یکی از بزرگترین کاروانسراهای کشور و بنای ارزشمند تاریخی است که سالیان زیادی به حال خود رها شده بود و تلاش‌ها برای مرمت و احیای آن، ناکام می‌ماند تا اینکه سرنوشت تلخ این کاروانسرا تغییر کرد و با پیگیری‌های فراوان، میراث‌فرهنگی کرمان توانست حکم خلع‌ید پیمانکار این پروژه را گرفته و  مردادماه سال ۹۶ بود که کاروانسرای وکیل برای تبدیل شدن به یک مجموعه اقامتی به سرمایه‌گذار جدید واگذار شود.
بیش از4 هزار متر مربع زیربنا دارد و با اتمام این طرح، این کاروانسرای تاریخی با ۵۷ اتاق و حدود ۱۴۰ تخت به زنجیره هتلداری استان کرمان اضافه می‌شود .
آخرین بار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از افتتاح این پروژه تا خردادماه سال ۱۴۰۰ خبر داده بود که خبری از افتتاح این پروژه نشد اما این پروژه در دولت سیزدهم محقق شد و دیروز با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد.
کاروانسرای وکیل از مجموعه کاروانسراهای درون شهری کرمان به شمار می‌رود که در حاشیه خیابان شریعتی کرمان قرار دارد و در نزدیکی بازار وکیل کرمان واقع شده و جزء کاروانسراهای بزرگ کشور محسوب می‌شود که قدمت آن به ۱۷۰ سال پیش بر می‌گردد.
ساخت کاروانسرای وکیل کرمان در سال ۱۲۷۷ به فرمان محمد اسماعیل خان وکیل الملک والی آغاز شد و در سال ۱۲۸۷ به دست فرزند وی مرتضی قلی خان وکیل الملک تکمیل شد.
کاروانسرای وکیل از دو طبقه تشکیل شده و ۱۲۰ غرفه را در خود جای داده است که دو درب ورودی به بازار وکیل دارد و سر در ورودی کاروانسرای وکیل که به داخل بازار باز می‌شود، با گچ‌بری و کاشی‌کاری‌های زیبایی تزئین شده و سر در ورودی دوم کاروانسرا که در قسمت بیرونی بازار وکیل قرار دارد را نیز با کاشی مزین کرده‌اند.


  http://asremizban.com/vdcicwaw2t1aw.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

yekta
feedback
Iran, Islamic Republic of
اسم هتل رو لطفا میکنید؟
با سلام
کاروانسرای وکیل کرمان