تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۵۶
جالب است ۰ +
عصرميزبان- او را می‌توان بنیانگذار و پدر هتل های سنتی در کشور نامید.
هتل همسایه همیشه غاز نیست/ میراث بین المللی محتاج الله
پزشکی که تصمیم می گیرد، خانه‌های قدیمی و خشتی را به خاطره‌انگیزترین اقامت تبدیل کند.
دکتر محمدحسین محتاج الله نامی اشنا و موفق در صنعت گردشگری کشور محسوب می شود. کسی که اولین هتل خشتی جهان را با عنوان "ملک التجار" در یزد بنا کرد. خانه‌ای رویایی و تاریخی با معماری چشم‌نواز که بیش از سه قرن قدمت دارد.
او وقتی به جذابیت‌های خانه‌های تاریخی و خشتی دیارش پی می‌برد ،تصمیم می‌گیرد تا این سرمایه‌های تاریخی را با دانش امروز پیوند بزند و معماری و فرهنگ و گردشگری را با یکدیگر هم‌نشین کند.
صنعت هتلداری حرفه و دانشی وارداتی است، اما دکتر محتاج الله روحی ایرانی را در صنعت هتلداری کشور می‌دمد و متفاوترین مراکز اقامتی را در کشور پایه‌ریزی می‌کند.
یزد شهری است تاریخی که هویت و فرهنگ ایرانی در ان عیان و مشهود است و برای گردشگران داخلی و خارجی دلربا و جذاب.
 خالق هتل‌های سنتی و تاریخی، تصمیم می‌گیرد تا اقامت را هم با معماری گذشته یزد عجین کند و بر جاذبه‌های این شهر بیفزاید.
محتاج الله بعد از موفقیت‌های هتل ملک التجار تصمیم می‌گیرد این روند را تداوم بخشد و مجموعه هتل‌های زنجیره ای مهر را راه‌اندازی کند.
هتل موزه فهادان، هتل رستوران تاریخی مهر، هتل تاریخی لب خندق و پردیس مهر، رستوران تاریخی ابوالمعالی، دفتراطلاع رسانی گردشگری وجهانگردی، کافه مهر و اژانس هواپیمایی دیگر پروژه‌هایی است که محتاج الله در کارنامه خلاقیت ها و پشتکار خود به ثبت می‌رساند.
زمان زیادی نبرد تا جاذبه‌های اقامتی و پذیرایی محتاج الله توجه جهانی را نیز به خود جلب کند.
سال ۲۰۰۴ یونسکو جایزه ویژه خود را به این هتل‌های ارامش بخش ایرانی اهدا کرد.
سال ۲۰۱۲ در مراسم معرفی بهترین هتل‌های جهان،رنام ایران و هتل‌های زنجیره ای مهریزد طنین انداز شد و از میان چهارهزار هتل در دنیا در زمره ۳۰ هتل برتر سال قرار گرفت.
این برای نخستین بار بود که یک گروه هتلداری ایرانی با انتخاب گردشگران در جمع بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های تفریحی جهان قرار گرفت.
هتل‌های زنجیره‌ای مهر اولین گروه هتل‌های سنتی و تاریخی ایران است که موفق به کسب گواهینامه مدیریت و کیفیت مواد غذایی ازموسسه SGS سوئیس شده است.
هتل‌های زنجیره‌ای مهر این مدعا را به اثبات رساندند که مرغ همسایه همیشه غاز نیست و با خلاقیت، دانش و همت ایرانی می توان در عرصه فرا ملی به برند جهانی مبدل شد و در صنعت گردشگری خوش درخشید.
مهر با مهربانی پذیرای گردشگرانی است که می‌خواهند ارامش و اسایش را در دل تاریخ تجربه کنند و اقامت‌شان را در البوم خاطرات خود ماندگار.
اقامت در هتل‌های زنجیره‌ای مهر با عکس‌های یادگاری بسیاری همراست که سالها با شما می‌ماند و حس خوش لذت سفر  به یزد دوست داشتنی را تازه نگه می‌دارد.
 
عباس مهدوی
http://asremizban.com/vdcg4.9naak93rrp.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما