تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۵۷۸
جالب است ۰ +
کشوری بکر و دلربا که زیبایی هایش تحسین برانگیز است.
حقایق جالب ولز، رقیب ایران در جام جهانی
ولز در نگاه اول کمی ناشناخته به نظر می‌رسد، اما حقیقت این است که این کشور ویژگی‌ها و حقایق منحصر به فردی دارد که آن را از سایر کشورهای جهان متمایز می‌کند.
ولز دومین رقیب ایران در رقابت های جام جهانی قطر 2022 است. گرچه این کشور چندان برای ما ایرانی ها شناخته شده نیست و شاید آن را جزو انگلستان تصور کنید اما خوب است بدانید ولز کشوری مستقل در جنوب غربی بریتانیای کبیر است.
ولز در کل جهان بیش‌ترین تعداد قلعه را نسبت به وسعت خود دارد. دومین قلعه بزرگ اروپا نیز در این کشور است.
دومین نام طولانی مکان به یک روستا در ولز تعلق دارد. نام لاتین این روستا از 58 حرف تشکیل شده است!
کوه اورست به نام سر جرج اورست از کشور ولز نام‌گذاری شده است. او اولین نقشه‌بردار هیمالیا بود.
آبشارهای سوالو در ولز با ارتفاع 42 متر، بیش‌ترین آمار بازدید از آبشار را در کل پادشاهی انگلستان به خود اختصاص داده‌اند. غار «دان ار اگف» عمیق‌ترین غار بریتانیای کبیر است که عمق آن به 308 متر می‌رسد. این غار سومین شبکه طولانی در انگلستان است.

پل معلق «مِنای» در ولز، اولین پل معلق جاده‌ای در جهان است. این پل در سال 1826 ساخته شد که در زمان خود طولانی‌ترین پل جهان بود؛ طول این پل به 386 متر می‌رسد. بیل فراست یک مخترع در ولز بود که احتمال می‌رود هشت سال قبل از برادران رایت پرواز کرده باشد، او در سال 1895 یک ماشین پرواز طراحی کرد و همین اختراع باعث شد که زندگی او با تصادف با یک درخت به پایان برسد.
یک چاه غنی از گوگرد در منطقه پویز ولز وجود دارد. یک تاریخ‌شناس به نام تئوفیلوس ایوانز در نوشته‌های خود در مورد شفابخش بودن آب این چاه سخن گفته است. خاندان سلطنتی انگلیس همیشه در مراسم‌ عروسی خود از طلای کشور ولز استفاده می‌کنند. این سنت قدیمی تا ازدواج شاهزاده هری و مگان مارکل در سال 2018 ادامه داشته است.
جمعیت کشور ولز حدود 3.1 میلیون است. خوب است بدانید تعداد گوسفندهای این کشور به بیش از 10 میلیون می‌رسد! به همین دلیل اقتصاد این کشور وابستگی زیادی به پرورش گوسفند دارد.
پایتخت ولز جوان‌ترین پایتخت در تمام اروپا است. این شهر در سال 1955 پایتخت ولز نام گرفت.
بعه گزارش توریسم انلاین کشور ولز اگرچه شاید چندان در صنعت گردشگری معروف نباشد اما مقصدی کم نظیر برای سفر محسوب می شود. کوه های باشکوه و سبز، سواحل جذاب صخره‌ای و قلعه های متعدد و عجیب و غریب، همگی در کنار هم، کشور پر شگفتی ولز متصل اما مستقل از کشور بریتانیا را به جاذبه ای منحصر به فرد برای گردشگران تبدیل کرده اند .
http://asremizban.com/vdcd2j0k6yt05.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما