تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۵۹۹
جالب است ۰ +
تعداد نظر۱
شهرهای سال های اتی پایتخت گردشگری اکو انتخاب شدند.
انتخاب پایتخت‌های گردشگری اکو در سال ٢٠٢۴ و ٢٠٢۵
«شهر سبز» ازبکستان و «ارزروم» ترکیه به ترتیب برای سال‌های ٢٠٢۴ و ٢٢۵ به عنوان پایتخت‌های گردشگری منطقه اکو برگزیده و معرفی شدند.
به گزارش عصرمیزبان ششمین نشست کارشناسان ارشد و چهارمین نشست وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو از ۲۱ تا ۲۲ آذرماه جاری در شهر تاشکند ازبکستان به صورت آنلاین و با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ایران در بخش وزرا و لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی در بخش کارشناسان ارشد برگزار شد.
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در چهارمین نشست وزیران گردشگری اکو که به صورت برخط برگزار شد ضمن دعوت از وزیران گردشگری کشورهای عضو این سازمان، مهمترین دستاوردهای این نشست را فراهم کردن امکان مشارکت کشورهای عضو اکو در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران در بهمن ماه سال جاری و تحقق میزبانی از هفتمین نشست کارشناسان ارشد و پنجمین نشست وزیران گردشگری اکو در سال ۲۰۲۳ در شهر اردبیل عنوان کرد.
علی اصغر شالبافبان با یادآوری و تشکر از برگزاری رویداد ساری ۲۰۲۲ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، برگزاری ششمین دوره جشنواره غذای بین‌المللی اکو - جاده ابریشم در اردیبهشت ۱۴۰۲ در شهر زنجان را نیز یکی دیگر از دستاوردهای همکاری با سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو مطرح کرد.
وی در این نشست وزیران گردشگری اکو به همکاری و مشارکت جدی کشورهای عضو، در رویدادهایی که در شهر اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری در سال ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد، تاکید کرد.
تحقق میزبانی از هفتمین نشست کارشناسان ارشد و پنجمین نشست وزرای گردشگری اکو در سال ۲۰۲۳ در شهر اردبیل، از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح شده از سوی معاون گردشگری کشور در گردهمایی بین‌المللی مذکور بود.

در این جلسه، پایتخت‌های گردشگری اکو در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ بر اساس پیشنهادهای دریافت‌شده برگزیده و بر این اساس، شهرهای شهر سبز در ازبکستان و ارزروم در ترکیه به ترتیب برای دو سال پیش رو به عنوان پایتخت گردشگری اکو معرفی شدند.
سازمان همکاری اقتصادی اکو یک سازمان منطقه‌ای است و شامل کشورهای ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان است.
وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشستی که در مهر ماه ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان برای توسعه گردشگری مشترک بین این کشورها برگزار شد، شهر ساری را برای سال ۲۰۲۲ و اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب کردند. بر این اساس برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ از اواخر آذرماه و اوایل دی ماه امسال با آغاز سال نو میلادی و با حضور وزرای گردشگری و سفرا و مهمانان خارجی و داخلی دیگر در اردبیل شروع خواهد شد.
این درحالی است که رویداد ساری 2022 به دلیل بی توجهی ملی و مدیران این استان، در اهداف خود ناکام ماند و حضور سفرای اکو و گشت و گذار خانوادگی انان تنها دستاورد فراملی آن بود. هیچ کدام از وعده های داده شده دررویداد ساری 2022 جنبه عملی به خود نگرفت. این رویداد هیچ رفت و امدی را به ساری و مازندران به ارمغان نیاورد و نقشی در معرفی این شهر شمالی به مردمان و کشورهای عضو اکو ایفا نکرد.
حال باید دید اردبیلی ها از ناکامی ساری برای موفقیت در این رویداد یک ساله درس می گیرند و با جدیت سال جدید میلادی را آغاز می کنند.
 
http://asremizban.com/vdcgry9n4ak9y.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عبداللهی
feedback
Iran, Islamic Republic of
مدیران مازندران ابروی ساری را در اکو بردند.
فقط حرف و شعار
استفاده از این فرصت ها عرضه می خواد