تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۶۴۶
جالب است ۰ +
کتاب «قصه‌های مجید» به زبان بوسنیایی منتشر شد.
مجید به بوسنی رفت!
در پی همکاری مشترک بین رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین و انتشارات بای بوک این کشور، کتاب «قصه‌های مجید» به زبان بوسنیایی چاپ و منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «قصه‌های مجید» اثر هوشنگ مرادی‌کرمانی، نویسنده مطرح کشورمان است که در سال 2019 از زبان فارسی به زبان صربی توسط الکساندر دراگوویچ ترجمه و توسط رایزنی فرهنگی کشورمان در صربستان منتشر شد.
پس از آن، کار برگردان این اثر به زبان بوسنیایی آغاز شد و این مجموعه جذاب ادبیات داستانی کشورمان هم اکنون به زبان بوسنیایی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
با توجه به انتشار این اثر توسط انتشارات بای بوک، هم اکنون این کتاب در شبکه توزیع و نشر کتاب بوسنی و هرزگوین به صورت گسترده توزیع شده و در سایت فروش آنلاین ناشر نیز عرضه شده است. ترجمه بوسنیایی این کتاب در شمارگان 500 نسخه و در 330 صفحه به چاپ رسیده و به مخاطبین عرضه می‌شود.
قصه‌های مجید، مجموعه داستانی است به قلم هوشنگ مرادی کرمانی که در پنج جلد به چاپ رسیده است. ماجراهای پسرکی حراف و در عین حال شیرین سخن که بخاطر از دست دادن پدر و مادرش، با مادر بزرگش زندگی می کند. نخستین چاپ این اثر در سال 1353 صورت گرفت و بعدها بر اساس آن سریالی تلویزیون به کارگردانی کیومرث پور احمد نیز ساخته شد. قصه‌های مجید نثری زیبا، صمیمی و طناز دارد که شناسنامه نثر هوشنگ مرادی کرمانی است. هر قصه‌ی این مجموعه در حقیقت به شرایط زندگی، سنت‌ها و آداب و رسوم مردم ایران اشاره دارد.
http://asremizban.com/vdcjfmemzuqex.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما