تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب : ۷۱۷
جالب است ۰ +
سالهاست که تکلیف جنازه در ستاد سفر مشخص نیست.
جنازه روی جاده؛ سوژه تاریخی ستاد سفر
به گزارش عصرمیزبان پیشنهاد حمل جسد توسط آمبولانس های اورژانس که توسط معاون گردشگری در یکی از جلسات ستاد تسهیلات سفر عنوان شده بود، رد شد.
در نشست هماهنگی تسهیلات سفر که در محل استانداری تهران برگزار شد؛ علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور به نماینده اورژانس در ستاد تسهیلات سفر استان تهران گفت: از آنجایی که سازمان شهرداری‌ها برای انتقال اجساد در جاده‌ها همکاری نمی‌کنند؛ از نماینده اورژانس می‌خواهیم تا به مسئولان این سازمان اعلام کنند که مسئولیت حمل اجساد را در جاده‌های نزدیک به شهر تهران به عهده بگیرند.
به گزارش مهر این پیشنهاد با مخالفت نماینده اورژانس روبرو شد. حالا در نامه‌ای که جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور و نماینده وزیر در طرح سلامت نوروزی به عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی نوشته درباره حذف مصوبه در خصوص حمل اجساد آورده است با توجه به مباحث مطرح شده در خصوص حمل اجساد متوفیان ناشی از تصادفات رانندگی در خارج از حریم شهرها و با توجه به نکات ارائه شده در نشست هماهنگی تسهیلات سفر ۱۴۰۲ که با موضوع پنجاه و چهارمین نشست خدمات سفر برگزار شد؛ به استحضار می‌رساند مصوبه هیئت دولت در این خصوص به استناد جلسه مورخ ۲۲ آبان ۱۴۰۲ کمیسیون زیربنایی هیئت دولت حذف شده است.
وزیر بهداشت نیز ممنوعیت حمل اجساد با آمبولانس را طی مکاتبه روز اول اسفند امسال به معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده است.
حمل اجساد در حوادث جاده‌ای مطابق اظهارات مسئولان، وظیفه مستقیم هیچ دستگاه امدادی نیست. تنها تعریف قانونی برای حمل اجساد متوجه شهرداری‌ها است که در محدوده شهر و تا شعاع ۳۰ کیلومتری نسبت به انتقال اجساد از محل حادثه به پزشکی قانونی اقدام می‌کنند.
در این میان اجساد حوادث و تصادفات جاده‌ای که از قضا خارج از محدوده شهری واقع می‌شود، همواره محل تعارض و مناقشه بوده و هیچ دستگاه اجرایی این مهم را مسئولیت قانونی خود نمی‌داند. بلکه همواره انتقال اجساد با منت و منت‌کشی همراه بوده و به عنوان لطفی بر دستگاه دیگر در جلسات گزارش دهی طرح شده است.
 
http://asremizban.com/vdcicyay2t1az.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما