تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۷۵۸
جالب است ۰ +
ترکیه در انتظار 7 میلیون گردشگر روس.
ترکیه در انتظار 7 میلیون گردشگر روس
به گزارش عصرمیزبان به نقل از حریت، در حالی که قرار است در تابستان پیش ‌رو روزانه ۱۷۱ پرواز از روسیه به ترکیه انجام شود، پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع ۷ میلیون گردشگر روس به ترکیه سفر کنند و از آمار ۵.۵ میلیون نفری سال ۲۰۲۲ پیشی بگیرند.
«دیمیتری گورین» ـ معاون رییس اتحادیه صنعت مسافرت روسیه ـ گفت: «هر هفته‌ بین ۱۱۵۰ تا ۱۲۰۰ پرواز از روسیه به ترکیه انجام خواهد شد که از این میان با شرکت‌های هواپیمایی روسی ۷۵۰ پرواز و ۴۰۰ پرواز هم از سوی شرکت‌های هواپیمایی ترکیه همچون ترکیش ایرلاینز انجام می‌شود.»
مقصد اصلی این پروازها از مبدأ روسیه، شهرهای استانبول، آنتالیا، ازمیر و شهرهای تفریحی بدروم و دالامان خواهد بود. تابستان گذشته نیز بین ۷۵۰ تا ۸۵۰ پرواز بین روسیه و ترکیه انجام شد.
بر اساس داده‌های وزارت گردشگری و فرهنگ ترکیه، در دو ماه نخست سال ۲۰۲۳، بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر روس به ترکیه سفر کردند که ۱۳ درصد از کل گردشگران خارجی به این کشور را تشکیل می‌دهد، این در حالی است که در ژانویه تا فوریه سال گذشته میلادی در مجموع ۲۴۶ هزار روس در ترکیه تعطیلات خود را سپری کرده بودند.
محدودیت‌های کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۲ متوقف شد و روس‌ها که پس از آلمانی‌ها از نظر ورود گردشگر خارجی در رتبه دوم قرار داشتند، تا حدی به دلیل محدودیت‌های پروازی اعمال‌شده توسط کشورهای غربی به دلیل تهاجم مسکو به اوکراین، به تعداد زیادی وارد این کشور شدند.
صدها هزار روس در سال گذشته به ترکیه نقل مکان کرده‌اند که به عنوان پناهگاه امنی برای سرمایه‌گذاری در خانه‌ها و دارایی‌های دیگر تلقی می‌شود.
در سال ۲۰۲۲، گردشگران آلمانی با ۵.۷ میلیون نفر، چشمگیرترین حضور را در ترکیه داشتند و پس از آن روس‌ها با ۵.۲ میلیون نفر، بریتانیایی‌ها با ۳.۳ میلیون نفر، بلغاری‌ها با ۲.۹ میلیون نفر و ایرانی‌ها با ۲.۳ میلیون نفر قرار دارند.
http://asremizban.com/vdcd2j056yt0k.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما