تاریخ انتشار :شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۷۸۲
جالب است ۰ +
باغ لاله آسارا پلمب شد.
آسارا روی هوا / پلمب جشنواره لاله‌ها
جشنواره لاله‌های آسارا به دلیل موضوع حجاب و عفاف با دستور دادستان کرج تعطیل شد.
کوهپایه های البرز در بخش آسارای شهرستان کرج برای دومین سال به همت  طبیعت دوستان بستر خود را برای میزبانی لاله های رنگین کمانی گشود. باغ لاله های آسارا پس از سد کرج و یک کیلومتر پس از منطقه ری زمین واقع شده و قرار بود از پنجم اردیبهشت ماه به مدت یکماه برپا باشد.
علی اکبر پهلوانی مدیر باغ لاله آسارا و مسئول برگزاری جشنواره لاله‌های آسارا در گفت و گو با ایسنا، گفت: بنده بابت هنجارشکنی که در این جشنواره رخ داده از شهروندان دغدغه‌مند و خانواده شهدا عذرخواهی می‌کنم و سعی خواهیم کرد شرایط ادامه این جشنواره را بدون تبعات منفی فراهم کنیم.
پهلوانی با بیان اینکه این جشنواره باید با پیوست فرهنگی اجرا شود، افزود: جشنواره‌های لاله‌ها به عنوان یکی از برندهای گردشگری البرز می‌تواند به رونق اقتصاد گردشگری استان کمک بسیار زیادی کند بر همین اساس سعی می‌شود در پیوست فرهنگی همه این موضوعات با توجه به رعایت شئونات اسلامی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در این مدت روزانه نزدیک به ۳۰ هزار نفر از باغ لاله‌های آسارا بازدید داشتند، گفت: ممکن است در میان این تعداد بالای بازدید کننده، مواردی معدودی هنجارشکنی هم رخ دهد که در صورت بازگشایی باغ تلاش می‌کنیم این موارد رخ ندهد.
پهلوانی خاطرنشان کرد: از زمانی که این جشنواره فعالیت خود را شروع کرد، به گواه بسیاری از کسبه جاده چالوس، بسیاری از کسب و کارها رونق بیشتری پیدا کرده بود و این را می‌توان از نتایج مثبت جشنواره لاله‌های آسارا دانست به همین دلیل تلاش خواهیم کرد برای ادامه این رونق به دغدغه مسئولان استان البرز در بحث رعایت حجاب توجه لازم را داشته باشیم تا این جشنواره بدون تبعات منفی و با دستاوردهای مثبت برای استان البرز و منطقه آسارا برگزار شود.
باغ لاله ها در وسعتی بالغ بر ۲.۵ هکتار ایجاد شده است. در این باغ ۲۳ هزار متری یک میلیون و ۶۰۰ هزار پیاز لاله در ۴۳ نوع واریته کشت شده و حدود یک ماه پذیرای علاقه مندان به لاله است.
http://asremizban.com/vdcakun0149na.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما