تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۸۰۹
جالب است ۰ +
سفر ایرانی‌ها به سریلانکا رشد 265 درصدی داشته است.
برو‌بیای ایرانی‌ها به سریلانکا زیاد شد
طبق آمارهای وزارت گردشگری سریلانکا، تعداد گردشگران ورودی ایرانی به این کشور در ماه مارس ۲۰۲۳ میلادی نسبت به زمان مشابه پیش از همه‌گیری کرونا، ۲۶۵ درصد رشد داشته و در این ماه، ایران به نهمین مبدا گردشگرفرست به سریلانکا تبدیل شده است.
همین موضوع، کشور سریلانکا را بر آن داشته تا روی بازار ایران تمرکز بیشتری داشته باشد و در راستای جذب گردشگران ایرانی، تلاش بیشتری به‌کار گیرد. از این رو، چندی پیش، "ویشوانا آپونسو"، سفیر سریلانکا در ایران با فعالان گردشگری و رسانه‌ای ایران دیدار کرد و در این دیدار، با افتتاح دفتر گردشگری سریلانکا در ایران، از برنامه‌های این کشور برای توسعه گردشگری گفت.
به گزارش «رسانه قطبنما»، این کشور جذب حدود ۲ میلیون گردشگر خارجی را تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی در دستور کار خود قرار داده است. سریلانکا تاکنون توانسته در بخش‌های مختلف گردشگری از جمله اکوتوریسم، اسپا، گردشگری ماجراجویانه و گردشگری غذا توجه توریست‌ها خارجی را به خود جلب کند.
با وجود اینکه در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ میلادی، تعداد سفرهای ایرانی‌ها به سریلانکا با افت شدیدی (به دلیل کرونا) مواجه شده، اما حالا بررسی‌ها نشان می‌دهد سریلانکا دوباره در حال احیای بازار ایران است.
بر این اساس، درحالی که در ژانویه ۲۰۲۳ میلادی (دی و بهمن ۱۴۰۱)، ۴۳۵ ایرانی به این کشور سفر داشته‌اند، این آمار در ماه فوریه (بهمن و اسفند ۱۴۰۱) به ۷۹۱ نفر رسیده و با رشدی قابل توجه در ماه مارس ۲۰۲۳ میلادی (همزمان با تعطیلات نوروز )، به ۳ هزار و ۷۳۸ نفر افزایش یافته است. به این ترتیب، اگرچه در ماه‌های پیش از مارس ۲۰۲۳ میلادی، ایران در میان ۲۰ بازار نخست گردشگران ورودی به ایران جایی نداشته، اما در این ماه، رتبه نهم در میان گردشگرفرست‌ترین کشورها به سریلانکا را از آن خود کرده است.
اما ایران، در میان بازارهای جنوب آسیا نیز رشد داشته و در ماه مارس ۲۰۲۳ میلادی، بعد از هند در جایگاه دومین کشور گردشگر فرست به سریلانکا در جنوب آسیا قرار گرفته است؛ درحالی که این رتبه در ماه فوریه، سوم و در ماه ژانویه ۲۰۲۳ میلادی، پنجم بود.

 
http://asremizban.com/vdcakona149nw.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما