تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۸۴۹
جالب است ۰ +
سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد دلاری در گردشگری

عربستان از قفس پرید!

عربستان در حال تبدیل شدن به آینده گردشگری منطقه و جهان است.
عربستان از قفس پرید!
به گزارش عصرمیزبان عربستان سعودی که چشم‌انداز جاه‌طلبانه‌ای را برای توسعه صنعت گردشگری خود و  وابستگی نبودن به اقتصاد غیرنفتی دنبال می‌کند.
در چشم‌انداز این کشور، هدف اصلی میزبانی از حدود ۳۰ میلیون گردشگر بین‌المللی تا سال ۲۰۳۰ و ایجاد یک میلیون شغل در گردشگری است.
احمد الخطیب، وزیر گردشگری عربستان، از سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد دلاری این کشور در بخش گردشگری طی یک دهه آینده خبر داد.
الخطیب در سخنرانی خود در دهمین کنفرانس تجار عرب و چین گفت: عربستان در تلاش است تا سال ۲۰۳۰ میلادی، سهم سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی این کشور را به ۱۰ درصد برساند.
وزیر گردشگری عربستان با اشاره به اینکه این کشور تاریخ و میراثی که گردشگران به‌دنبال آن هستند را در خود جای داده، از  چینی‌ها دعوت کرد تا از عربستان بازید کنند. او از سرمایه‌گذاران چینی دعوت کرد تا از فرصت‌های بی‌سابقه سرمایه‌گذاری در این کشور استفاده کنند.
در این راستا ایندیپندنت مصر از سرمایه‌گذاری یک میلیاردر مصری در عربستان خبر داد. «سمیح ساویرس» در پروژه بزرگ گردشگری در دریای سرخ عربستان سعودی سرمایه‌گذاری می‌کند.
این میلیاردر مصری از برنامه‌های خود برای آغاز سرمایه‌گذاری در عربستان سعودی در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: با بخش گردشگری شروع خواهم کرد و قصد داریم پروژه‌ای مشابه شهر الجونه مصر را در آنجا اجرا کنیم و سرمایه‌گذاری برای فاز اول این پروژه حداقل ۵۰۰ میلیون دلار است.
او ادامه داد: این پروژه مشرف به دریای سرخ است و با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی عربستان سعودی اجرا می‌شود. من همچنین قصد دارم ظرف دو سال سرمایه‌گذاری‌های جدیدی را در منطقه گردشگری الجونه به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار انجام دهم و تمایل به ساخت یک هتل جدید و ارتقاء هتل‌های موجود دارم.
 
 
 
  http://asremizban.com/vdcebo8vijh8e.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما