تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : ۸۵
جالب است ۰ +
عصرميزبان- روز گذشته خبري از سوي مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت ميراث فرهنگي در رسانه هامنتشر شدكه در چند سال اخير بارها مطرح شده اما در عمل ناكام مانده است.
نشست با روسها در هتل اسپيناس/ همسايه شمالي همچنان غريبه
مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی به ميزباني هواپيمايي ماهان و در هتل اسپیناس نشستي مشترک با مسئولان بخش خصوصی گردشگری کشور روسیه داشته است.
لیلا اژدری گفته است: «طبق گفته مدیران بخش خصوصی روسیه، گردشگران این کشور مشتاق سفر به مقاصد ناشناخته از جمله ایران هستند و لازم است در این خصوص اطلاع‌رسانی خوبی در بازار روسیه داشته باشیم. ایران می‌تواند مقصدی ایمن، جذاب و پاسخگوی سلایق مختلف در این حوزه باشد.»
تعامل و ارتباط گردشگري با روسها موضوع جديدي نيست و در سالهای اخير بيشتر مورد توجه قرار گرفته است.
با وجود مناسبات سیاسی و اقتصادی نزدیک اما گردشگري ميان دو كشور در حدانتظار نبوده است و همواره به رقبيي همچون تركيه باخته است.
 ترکیه سال 98 با میزبانی از هفت میلیون توریست روس، در فهرست کشورهایی که روسها بیش از همه آن سفر کردند، صدرنشین شد.
يكي از مهمترين دلايل سرد بودن روابط گردشگري با روسها نا اشنا بودن انها با ايران و داشته هايش است.
ميزان شناخت گردشگران روس از ايران بسيار اندك است و اخبارمنفي بيشترين فاصله ممكن را ايجاد كرده اند.
بررسی اقدامات موثر کشورهای دیگر گویای چند نکته مهم درخصوص جذب گردشگران روس است. بررسی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد که در میان روس‌ها بازاریابی مبتنی بر تعریف کردن برای یکدیگر اثری قدرتمند دارد. گردشگران روس، در بسیاری از موارد، از خانواده یا دوستان شان هنگام انتخاب مقصد سفر، توصیه می‌گیرند. آژانس‌های سفر نیز نقش مهمی در فرآیند تصمیم‌گیری ایفا می‌کنند؛ به‌رغم این حقیقت که استفاده از اینترنت برای برنامه‌ریزی سفر و رزرو کردن افزایش یافته است.
مساله دیگر اهمیت دادن به طبخ غذاهای محلی است؛ روس‌ها تنوع غذاهایی مانند اروپایی و مدیترانه‌ای را دوست دارند و معمولا در مورد قیمت آن نگرانی به خود راه نمی‌دهند. با این حال در بسیاری از موارد خدمات رستوران‌ها به‌طور کامل انتظارات مورد نظر گردشگران روس را برآورده نمی‌کند و بسیاری از آنان در مورد خدمات رستوران‌ها بیشتر از سایر ملیت‌ها گلایه می‌کنند. غذاهای محلی به شدت بر اعتبار مقصد مورد نظر روس‌ها و تصمیم شان نسبت به بازگشت به آن کشور موثر است. 
 موضوع چهارم این است که روس‌ها در تعطیلات خود پول زیادی خرج می‌کنند. با این حال، به‌طور کلی، مشتریان پرتوقع‌تری نیز هستند. به‌طور متوسط، گردشگران روسیه در قیاس با گردشگران سایر کشورها تمایل دارند تا ۱۲ درصد بیشتر پول نقد خرج کنند. علاوه‌بر این، آنان اغلب به صورت خانوادگی یا یک گروه سازماندهی‌شده سفر می‌کنند؛ بنابراین خریدهای بیشتری کرده و از لذایذ غذایی بیشتری بهره‌مند می‌شوند و جاهای بیشتری را نیز می‌بینند.
 روس‌ها همچنین ترجیح می‌دهند تا در هتل‌های کلاس متوسط یا بالاتر اقامت کنند که کیفیت آن معمولا راضی‌کننده است؛ با این حال، آنها گاهی اوقات در مورد ضعف مهمان‌نوازی نیز شکایت می‌کنند. 
موضوع پنجم که گردشگران روس به آن اهمیت زیادی می‌دهند، محیط‌ زیست باکیفیت است. مقاصدی که بر مزایای محیط‌ زیست خود تاکید کرده‌اند، می‌توانند گردشگران روس را به خود جلب کنند. روس‌ها علاقه زیادی به لذت بردن از مناظر زیبا، آب و هوای مطبوع و خوشایند و تمیزی شهرهای مورد بازدیدشان دارند.
  با توجه به مواردی که گفته شد، ضعف زیرساخت‌های ایران به‌خصوص در مورد اقامت باکیفیت می‌تواند مشکلاتی را در خصوص استقبال آنان از ایران ایجاد کند و بازاریابی دهان به دهان مثبت را به وجود نیاورد. از سوی دیگر توجه به پتانسیل‌های ایران می‌تواند پای گردشگران روس را به ایران باز کند. غذاهای لذیذ ایرانی و آب و هوای متنوع کشورمان می‌تواند پتانسیل خوبی برای این کار به وجود آورد. در این صورت ایران می‌تواند علاوه‌ بر مسلمانان روسیه، سایر اتباع این کشور را نیز جلب کند و درآمدهای مناسبی از این طریق به دست آورد. http://asremizban.com/vdci2.avtt1awccb.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما