تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۸۹۹
جالب است ۱ +
اظهارات جدید رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره «دیزنی‌لند» خبرساز شده است.
طرح دوباره ورژن ایرانی دیزنی‌لند
به گزارش عصرمیزبان حامد علامتی گفته است: « می‌خواهیم در ایران فضایی مشابه دیزنی‌لند با نام «دیزنی‌لندِ ایرانی» بسازیم. ما به دنبال ایجاد شهر کودک هستیم و با توجه به ظرفیت و امکاناتی که داریم به دنبال ایجاد چیزی شبیه دیزنی‌لند هستیم و مهندسان هم تدابیری را اندیشیده اند. بین ۲ تا ۳ سال، شهر جهانی کودک را ایجاد خواهیم کرد که شامل آموزش، فرهنگ، بازارچه کودک است. هشت ماه است که کار را آغاز کرده‌ایم و همه شرایط و ویژگی‌های آن متناسب با زیست بوم ایرانی اسلامی خواهد بود.»
این اظهارات در حالی مطرح شده که در سال‌های گذشته هم شاهد طرح چنین ادعاهای بی‌سرانجامی بوده‌ایم. معاون گردشگری کیش در سال 1395 از اجرای طرحی مشابه دیزنی‌لند با عنوان «لاکی‌آیلند» در این جزیره خبر داده بود. «محمد محب‌خدایی» گفته بود که پروژه‌ی اجرای «لاکی‌آیلند» از حدود یک و نیم سال پیش آغاز شده و طرحی مشابه دیزنی‌لند است، اما از ظرفیت‌ها و فرهنگ بومی در اجرای آن بهره گرفته شده است. پروژه‌ای که در رویای دیزنی‌لند باقی ماند و محقق نشد.
دیزنی لند یکی از پرطرفدارترین پارک‌های جهان و حتی از توریستی‌ترین مقاصد گردشگری دنیا محسوب می‌شود. سال ۱۹۵۵ شرکت والت دیزنی، خالق بسیاری از کارتون‌های پرطرفدار جهان، پارک دیزنی‌لند را در کالیفرنیای آمریکا احداث کرد که طراحی فضای داخل آن از شخصیت‌های کارتونی‌ الهام گرفته بود. چندی نگذشت که آوازه این پارک در دنیا پیچید و به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شد.
جایی که برای هر کسی با هر سنی جذاب است. از آن‌جا که این شهربازی محبوبیت بسیار زیاد و میلیون‌ها گردشگر دارد، مدیران ایرانی هم هرازگاهی به فکر ساختن جایی مشابه دیزنی‌لند می‌افتند.
http://asremizban.com/vdcjfheozuqeh.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما