تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۹۳۸
جالب است ۰ +
ثبت جهانی کاروانسرای «سعدالسلطنه» با تعطیلی آن مغایرت دارد.
«سعدالسلطنه»؛ جهانی شدن با طعم تعطیلی!
یک پژوهشگر حوزه گردشگری در قزوین با بیان اینکه در قزوین باید تکلیف خودمان را با گردشگری مشخص کنیم، گفت: ثبت جهانی مجموعه «سعدالسلطنه» با تعطیلی آن مغایرت دارد.
محمدحسن سلیمانی در گفت‌وگو با مهر گفت: ثبت یک اثر در میان فهرست آثار جهانی یونسکو آن اثر را در دید گردشگران جهانی قرار می‌دهد. هرچند مجموعه‌ای از کاروانسراهای ایران با یکدیگر ثبت شدند و «سعدالسلطنه» یکی از اینها است اما این اتفاق در واقع اتفاق قابل توجه و تأثیر گذاری برای استان قزوین محسوب می‌شود.
این پژوهشگر تاریخ قزوین تاکید کرد: صرف اینکه یک اثر ثبت جهانی شود تأثیر ویژه ای در حوزه گردشگری نخواهد داشت بلکه باید مسائل دیگری را مورد توجه قرار دهیم تا این اتفاق اثرگذار باشد. راهبرد گردشگری ما در کشور بعد از چهاردهه هنوز روشن نیست و نمی‌دانیم باید با گردشگری چگونه رفتار کنیم. 
وی افزود: نمی‌شود استاندار اقدامات مجموعه «سعدالسلطنه» را منافی توسعه گردشگری بداند و از سوی دیگر اقداماتی مانند کافه‌ها یا بستن سه روزه این مجموعه صورت بگیرد.
سلیمانی با بیان اینکه در همین تعطیلات چند روزه اخیر شاهد حضور گردشگر در استان قزوین بودیم اما فضاهای تاریخی ما بسته بود، عنوان کرد: گردشگری مغایرتی با آئین‌ها و باورهای دینی ندارد و بستن سه روزه فضاهای تاریخی در ایام تعطیلات منطقی نیست. باید با تدبیر و اتخاذ روش‌های متناسب دنبال حل مشکلات باشیم. اگر بخواهیم اقتصاد محلی ما توسعه پیدا کرده و پای گردشگر به استان قزوین باز شود باید از روش‌های سلبی خودداری کرده و به سمت روش‌های ایجابی برویم که هیچ مغایرتی با شرع و قوانین نیز نداشته باشد.
 
http://asremizban.com/vdcd2j0n6yt0s.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما