تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۹۵۰
جالب است ۰ +
همزمان با روز جهانی گردشگری عربستان میزبان جشن بزرگ این روز است.
جشن بزرگ تاریخ گردشگری و سفارش ترشی انبه!
به گزارش عصرمیزبان به نقل از شرق‌الاوسط، رهبران گردشگری ۱۲۰ کشور جهان برای مهم‌ترین رویداد گردشگری در ۴۳ سال اخیر به ریاض سفر کرده‌اند.
هدف شرکت‌کنندگان بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تقویت انعطاف‌پذیری صنعت گردشگری، هدایت‌بخشی به سمت آینده‌ای با سرمایه‌گذاری و تمرکز پایدار است.
وزارت گردشگری عربستان اعلام کرد که جشن روز جهانی گردشگری ۲۰۲۳ در ریاض با شعار «گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز»، بزرگترین رویداد در تاریخ ۴۳ سالۀ این مراسم سالانه است.
«احمد الخطیب»، وزیر گردشگری عربستان سعودی اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که عربستان سعودی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۷۰ میلیون بازدیدکننده از خارج از کشور جذب کند. او یادآور شد که تعداد گردشگران بین‌المللی در سال جاری به ۳۰ میلیون نفر رسیده است.
عربستان سعودی حدود ۱۶۰ میلیون دلار برای راه‌اندازی کمپین تابستانی امسال برای تبلیغ مقاصد گردشگری در داخل این کشور اختصاص داده است.
***************************
اما در ایران در روز جهانی گردشگری فعالان صنعت گردشگری برای افتتاح یک هتل ۴ ستاره در تهران دور هم جمع شدند.
به گزارش ایرنا ادامه برنامه افتتاح طرح‌های استانی بود. مراسم که شروع شد طبق معمول اینترنت ضعیف و ارتباطات برخط با چند استان به خوبی برقرار نشد. برنامه را جابجا کردند. صدای خش خش باندهای پخش بالای سر، گوش ها را بدجوری نوازش می‌داد!
وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در جریان افتتاح آنلاین طرح‌های گردشگری استان هرمزگان از فرماندار میناب خواست برای ‌میهمانان تهرانی حاضر در مراسم «۱۰۰ شیشه ترشی انبه» ارسال کند.
فرماندار میناب که در جلسه آنلاین حضور داشت گفت آقای وزیر ۶ دوره جشنواره انبه در میناب برگزار شده است. سال آینده حتما تشریف بیاورید. ضرغامی هم گفت «حالا که اینطور است زحمت بکشید ١٠٠ شیشه ترشی انبه از همان اعلی هایش برای میهمانان این مراسم بفرستید. لطفا ارسال کنید وزارتخانه ما ادرس همه را داریم برایشان ارسال می کنیم.» فرماندار هم کم نیاورد. گفت: چرا ١٠٠ شیشه؟ ٢٠٠ شیشه ترشی می فرستیم! وزیر هم شرط گذاشت: «کیفیتش مانند همان باشد که خریده بودم.» میهمانان که حالا یک شیشه ترشی انبه اعلای میناب صاحب شده بودند حسابی دست به تشویق شدند. فرقی نمی کند چه برای وزیر باهوش یا فرماندار دست و دل باز.
http://asremizban.com/vdchtvnwd23nm.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما