تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۷
کد مطلب : ۹۹
جالب است ۰ +
«تاج‌آباد» این روزها دیگر روستایی ناشناخته نیست؛ به انگیزه مطرح شدن در عرصه جهانی به واسطه فرهنگ غنی کتابخوانی در این روستای کُردنشین در استان همدان، اهالی روستا کوچه‌های آن را به نام نویسندگان و آثار مهم ادبی ایران و جهان نام‌گذاری کرده‌اند.
وقتی روستایی ایرانی ترندجهانی توئیتر می شود
روستای «رسول‌آباد سفلی» یا به قول ساکنان آن «تاج آباد»، از توابع بخش مرکزی شهرستان بهار است. علاقه مردم و نیز اعضای شورای این روستا به کتاب و کتابخوانی، این روزها دیگر زبانزد خاص و عام شده است؛ تا جایی که نام کوچه‌­های روستا برگرفته از نام کتاب‌ها و مشاهیر ادبی است؛ از «بهشت گمشده» و «بوستان» و «شازده کوچولو» و «مسیر سبز» و «قانون» گرفته تا «سیلاب بهاری» و «مناجات‌نامه» و «حافظ»، «شاهنامه»، «رودکی»، «کیمیاگر»، «هزار و یک شب»، «صد سال تنهایی» و «مثنوی معنوی».
 رسول آباد سفلی به دلیل نامگذاری معابر و کوچه ها به نام کتاب های نویسندگان برتر دنیا خبر ساز و ترند جهانی توئیتر شده است.  رسول‌آباد سفلی روزی قرار بود خواهر خوانده روستایی در سوئد شود.
 ساکنان این روستا به امید جهانی‌شدن به واسطه فرهنگ غنی کتابخوانی در آن، نام کتاب‌ها و شخصیت‌های ادبی را به زبان‌های فارسی، کردی و لاتین بر تابلوی کوچه‌هایشان حک کرده‌اند.


http://asremizban.com/vdcd6.0nyyt0n22a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما