تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۹۹۷
جالب است ۰ +
ایران در نمایشگاه بین المللی باستان شناختی ایتالیا حضور یافت.
روایت باستان‌شناسی ایران در ایتالیا
نمایشگاه بین المللی باستان شناختی گردشگری ایتالیا، تنها نمایشگاه در دنیا است که به صورت اختصاصی نه تنها به باستان شناسی مجازی و معرفی ابداعات جدید فناوری‌های چند رسانه‌ای (مولتی مدیا) می پردازد، بلکه محلی برای فعالان گردشگری جهت ارائه محصولات و بسته‌های گردشگری تخصصی (میراث فرهنگی) خود به عموم مردم می‌باشد.
به گزارش ایرنا هدف این نمایشگاه تخصصی، معرفی پایگاه‌ها و موزه‌های باستان شناسی و ارتقا جایگاه گردشگر باستان شناختی در بازار و اقتصاد گردشگری است. این نمایشگاه از حمایت استانداری استان کامپانیا (با مرکزیت شهر ناپل) شهرداری شهر کاپاچو (محل پایگاه باستان شناسی پستوم)، وزارت فرهنگ، وزارت جهانگردی و وزارت امور خارجه برخوردار است. همچنین از سوی مجامع بین المللی همچون سازمان ملل، یونسکو و سازمان جهانی گردشگری به رسمیت شناخته شده است.
این نمایشگاه همه ساله در آبان ماه در شهر کاپاچو و در نزدیکی سایت باستان شناسی پستوم (Paestum) برگزار می‌شود که در طول مدت چهار روز، تعداد زیادی بازدید کننده از ایتالیا و کشورهای دیگر را به خود جلب می‌کند.
در حاشیه این نمایشگاه، ده‌ها میزگرد و کنفرانس برگزار می‌شود که در جریان آن، باستان‌شناسان و مسئولان میراث فرهنگی کشورها، به معرفی تازه‌های کاوش‌های باستان شناسی خود پرداخته و به تبادل آخرین فناوری‌های بدست آمده در این زمینه و کاوش‌های مربوط به آن می‌پردازند.
جمهوری اسلامی ایران نیز از جمله کشورهایی بود که از آن برای حضور در نمایشگاه دعوت رسمی شده بود. مسئولان برگزار کننده با اختصاص غرفه رایگان به جمهوری اسلامی ایران، این فرصت را فراهم کردند تا کشورمان بتواند آخرین یافته‌های خود در زمینه کاوش‌های باستان شناسی را معرفی کند.
پروفسور پیر فرانچسکو کالیری Pierfrancesco Callieri استاد دانشگاه بلونیا به همراه عماد متین محقق ایرانی در زمینه باستان شناسی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان ماموریت یافتند تا با حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران به معرفی آخرین دستاوردهای باستان شناختی کشورمان برای بازدیدکنندگان بپردازند.
 
 
  http://asremizban.com/vdcicya32t1a3.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما