کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تبریز به سراغ خواهرانش رفت

17 آبان 1402 ساعت 8:10

دبیرخانه توسعه دیپلماسی شهری تبریز آغاز به کار کرد.


اولین جلسه دبیرخانه توسعه دیپلماسی شهری تبریز با حضور یعقوب‌ هوشیار رئیس دبیرخانه، اعضای هیأت رئیسه دبیرخانه و سه عضو ناظر شورای اسلامی شهر برگزار شد.
به گزارش عصرمیزبان به نقل از شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار در اولین جلسه دبیرخانه توسعه دیپلماسی شهری تبریز اظهار کرد: یکی از شاخص‌های توسعه شهری، توسعه ارتباطات و حضور شهرها در مجامع مختلف است که ظرفیت‌های شهرهای مختلف در این جلسات به اشتراک گذاشته می‌شود.
وی افزود: موضوع خواهرخواندگی شهرها امری فرهنگی بوده که مورد غفلت واقع شده است.
هوشیار با بیان اینکه خواهرخواندگی شهرها در نامه‌نگاری خلاصه شده خاطرنشان کرد: باید فراتر از این موضوع و با رعایت چارچوب‌هایی روابط خود را توسعه دهیم. باید تدبیری برای برگزاری هفته‌های فرهنگی در طول سال اندیشیده و دبیرخانه توسعه دیپلماسی شهری مزایا و معایب این کار را ارزیابی کند.
وی با اشاره به امکان برگزاری نمایشگاهی مشترک با شهرهای خواهرخوانده و با هدف ارتقای ظرفیت‌های شهری یادآور شد: توان و سرعت حوزه شهری قدرتمندتر از سایر حوزه‌ها بوده و ضروری است هر سال چند برنامه فرهنگی در تبریز و شهرهای خواهرخوانده برگزار شود.
دبیرخانه توسعه دیپلماسی شهری تبریز متشکل از شهردار تبریز، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، سه عضو ناظر شورای اسلامی شهر، نماینده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی، نماینده وزارت امور خارجه،  نماینده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان‌شرقی، مدیرکل حراست شهرداری تبریز، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز، معاون فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی، سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مدیر گردشگری شهرداری تبریز است .


کد مطلب: 1003

آدرس مطلب :
http://asremizban.com/news/1003/تبریز-سراغ-خواهرانش-رفت

عصرمیزبان
  http://asremizban.com