تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۱۰۰۳
جالب است ۰ +
دبیرخانه توسعه دیپلماسی شهری تبریز آغاز به کار کرد.
تبریز به سراغ خواهرانش رفت
اولین جلسه دبیرخانه توسعه دیپلماسی شهری تبریز با حضور یعقوب‌ هوشیار رئیس دبیرخانه، اعضای هیأت رئیسه دبیرخانه و سه عضو ناظر شورای اسلامی شهر برگزار شد.
به گزارش عصرمیزبان به نقل از شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار در اولین جلسه دبیرخانه توسعه دیپلماسی شهری تبریز اظهار کرد: یکی از شاخص‌های توسعه شهری، توسعه ارتباطات و حضور شهرها در مجامع مختلف است که ظرفیت‌های شهرهای مختلف در این جلسات به اشتراک گذاشته می‌شود.
وی افزود: موضوع خواهرخواندگی شهرها امری فرهنگی بوده که مورد غفلت واقع شده است.
هوشیار با بیان اینکه خواهرخواندگی شهرها در نامه‌نگاری خلاصه شده خاطرنشان کرد: باید فراتر از این موضوع و با رعایت چارچوب‌هایی روابط خود را توسعه دهیم. باید تدبیری برای برگزاری هفته‌های فرهنگی در طول سال اندیشیده و دبیرخانه توسعه دیپلماسی شهری مزایا و معایب این کار را ارزیابی کند.
وی با اشاره به امکان برگزاری نمایشگاهی مشترک با شهرهای خواهرخوانده و با هدف ارتقای ظرفیت‌های شهری یادآور شد: توان و سرعت حوزه شهری قدرتمندتر از سایر حوزه‌ها بوده و ضروری است هر سال چند برنامه فرهنگی در تبریز و شهرهای خواهرخوانده برگزار شود.
دبیرخانه توسعه دیپلماسی شهری تبریز متشکل از شهردار تبریز، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، سه عضو ناظر شورای اسلامی شهر، نماینده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی، نماینده وزارت امور خارجه،  نماینده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان‌شرقی، مدیرکل حراست شهرداری تبریز، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز، معاون فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی، سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مدیر گردشگری شهرداری تبریز است .
http://asremizban.com/vdcf.xdyiw6dxmgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما