تاریخ انتشار :شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۱۲۹۹
جالب است ۰ +
«مست عشق» رکورد روز نخست اکران را شکست.
شروع طوفانی «مست عشق»
فیلم مست عشق در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند.
مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.
«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری است که مواردی نظیر ارتباط مولانا و شمس تبریزی، عشق مولانا به شمس، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا و عشق او به خدا را به تصویر می‌کشد. در واقع در این فیلم ۵ سالِ پر از اتفاق زندگی مولانا را مشاهده می‌کنید.
مدت‌ها است که کشورهای همسایه و منطقه برای تصاحب شخصیت‌های ملی، باستانی، داستان‌ها و افسانه‌های سرزمین ایران گوی رقابت را از یکدیگر دزدیده‌اند؛ از «تومیریس» ساخته قزاقستان و تصویرسازی ضد ایرانی از ماجرای مبهم مرگ کوروش، سریال «آلپ ارسلان» و ترک خواندن پادشاه ایرانی، سریال «نابغه کوچک» و ترک خواندن ابوعلی سینا فیلسوف و پزشک نابغه ایرانی و تحریف واضح محل تولد و زندگی این شخصیت برجسته ایرانی گرفته تا سریال «حشاشین» ساخته مصر و تحریف‌ها در رابطه با حسن صباح و فرقه اسماعیلیه تنها بخشی از این رقابت است.
بازیگران مطرح سینمای ایران و ترکیه در این اثر گرد هم جمع شده‌اند به شکلی که این فیلم یکی از پرستاره‌ترین آثار سینمایی چند سال محسوب می‌شود.
شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ (پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا) در «مست عشق» بازی کرده‌اند.
http://asremizban.com/vdcc.oqsa2bqiola82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما